Egy felmatricázott Suzuki Every minibusz közel két napon át körözött Ogata falu utcáin. A járókelők talán azt hihették, valami reklámfogás a kocsi, pedig annál sokkal többről volt szó: a négytagú csapat az elektromos járművek hatótávolsági világcsúcsát igyekezett megdönteni.
A 30 km/óra körüli átlagsebességű körözés végén 1300 kilométer után ürült ki az autócska akkumulátora – ez sokkal több, mint a Guinness rekordok könyvében eddig számon tartott ezer kilométeres hatótáv. Azt 2010-ben állította fel egy másik, szintén japán csapat, egy elektromos üzeműre átalakított Daihatsu Mira kisautóval. Ugyanők csupán fél évvel korábban, 2009 novemberében 556 kilométernyi utat tettek meg egyetlen töltéssel.
Sajnos pont az nem derül ki a híradásokból, hogy a Suzukisok hogyan érték el a nagyszerű eredményt.
Vélhetően komoly szerepet játszott a sikerben a pilóták személye és rutinja (egyikük Sinozuka Kendzsiro volt, Japán első Dakar-bajnoka 1997-ből), de az is bizonyos, hogy nem a gyári akkucsomaggal vágtak neki az útnak: a 2011-ben bemutatott, és azóta korlátozott (egyes sajtóértesülések szerint épp csak két számjegyű) példányban értékesített Every EV lítiumion-akkucsomagja 245 kilogrammos terhelés mellett 100 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
Ezt pedig a legnagyobb spórolóművész sem tudná megtizenháromszorozni.