A Kantoni Autószalonon a hatalmas ország tíz legnépszerűbb autós kiadványának főszerkesztője dugta össze a fejét, hogy eldöntse: melyek a 2014-es modellév legnagyobb jelentőségű újdonságai.
Az eredmény a kínai piac ismeretében talán nem meglepő: az ítészek a Mercedes-Benz S-osztályra voksoltak. Az eredetileg 53 modellből álló jelöltlistát hét autóra szűkítették le, majd ebből kiválasztották a három favoritot – a Mercedes mellett a Range Rover, valamint a helyi gyártású Chang’an Ford Mondeo került dobogóra.
A további részkategóriák győztesei is a felső tízezer által dominált piacról tanúskodnak: addig rendben van, hogy a Kínai Év Sportautója a Porsche 918 Spyder, de hogy az év zöld autója díjat a Panamera E-Hybrid nyerte el, az innen szemlélve ugyancsak meglepő (másfelől nem teljesen indokolatlan, hiszen a hálózatról tölthető akkus modell mégis csak 18-36 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és úgy gyorsul 5,5 mp alatt százra, hogy szabványos átlagfogyasztása csupán 3,1 l/100km)
A két hibrid Porsche diadala mellett a helyieknek is jutott dicsőség: a dizájn különdíjat a Chang’an PSA DS5, azaz a Citroën DS5 kínai változata nyerte el. Itt egyébként harmadik helyen végzett az S-osztály.
Egyetértesz az eredménnyel?
Persze, az új S-osztály csodálatos autó
1% ()
Súlyos hiba, a Golfnak kellett volna nyernie
1% ()
Jó ez így, végre nem a Golf nyert
1% ()
A legkevésbé sem érdekel, hogy mi történik Kínában
1% ()