Elhagyta a szárazdokkot a világ legnagyobb vízen közlekedő járműve, a Shell új gázkitermelő hajója, ami az Eiffel-toronynál (324 méter) is nagyobb, sőt még a New York-i Empire State Building (443 méter) is eltörpül mellette. 
Vízen a világ legnagyobb hajója 1
Vízen a világ legnagyobb hajója 9
Dél-Koreában bocsátották vízre a 488 méter hosszú gázkitermelőt, amit 2017-től fognak szolgálatba állítani, mert még számos belső munkálatot kell rajta végezni. Amint teljesen készen lesz a 74 méter széles monstrum, több, mint 600 ezer tonnát fog nyomni, így vízkiszorítása hatszor meghaladja a legnagyobb anyahajókét. 
Vízen a világ legnagyobb hajója 10
Ausztrália partjaitól 475 kilométerre fog lehorgonyozni a Prelude névre keresztelt úszó komplexum, hogy az ott található gázmezőkről takarítsa be a nyersanyagot. A kitermelés során a gázokat -162 °C-ra hűtik, így cseppfolyós halmazállapotban kerülnek a fedélzet alatti tartályokba, amelyek összesen 30 millió liter térfogatúak – az nagyjából 175 darab, olimpiai méretű úszómedencének felel meg. 
Balról jobbra haladva: Sydney Operaház, London Eye, Tádzs Mahal, Szöul-torony, Eiffel-torony, Petronas-ikertorony, Prelude, Taipei 101, Willis-torony

Balról jobbra haladva: Sydney Operaház, London Eye, Tádzs Mahal, Szöul-torony, Eiffel-torony, Petronas-ikertorony, Prelude, Taipei 101, Willis-torony

A hűtéshez szükséges vizet az óceán mélyéről pumpálja nyolc darab, 4 méter átmerőjű cső, ami óránként 50 millió liter vizet képes a hűtőrendszerbe juttatni. Amint a Prelude eléri a gázmezőket, 25 éven keresztül fog egy helyben horgonyozni, és három darab, egyenként 6 700 lóerős motor fogja segíteni, hogy mindig kiforduljon a szélirányból, elkerülve ezzel a felborulást.
A Shell számításai szerint a hajó, 2017-es üzembeállítása után, évi 5,3 millió tonna földgázt termel majd ki, ami nagyjából egy 7 milliós nagyváros éves szükséglete. 
Ezen a linken pedig megtaláljátok a második legnagyobb hajót, ami az óceánokat szeli. Ha kíváncsi vagy milyen hosszú, ne habozz, kattints!