A Bugatti 2005-ben mutatta be a Veyront, amely azóta is a világ egyik legdrágább és leggyorsabb sorozatgyártású autójának számít. Az elmúlt 8 év alatt több száz modell talált gazdára a Veyronból, de már csak 50 darabot értékesít az olasz, francia illetve német gyökerekkel is rendelkező sportautógyártó vállalat. Nemrég értékesítették ugyanis a 400. példányt – a tervezett 450-ből -, egy Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille kiadás formájában.
Ez a kék színekben pompázó változat a francia Jean-Pierre Wimille előtt tiszteleg, aki kétszer is diadalmaskodott Le Mans-ban, 1937-ben egy Bugatti 57G, két évvel később egy Bugatti 57C malomkerék-kormánya mögött. Ennél is nagyobb jelentőségű a tény, hogy Wimille volt az utolsó ember, aki valaha Bugattival versenyzett: 1947-ben egy 4,7 literes motorral szerelt, együléses Type 59/50 B-vel indult (és nyert) Bois de Boulogne-ban.
Két évvel később autóbalesetben lelte halálát.
A különleges kiadás utasterének hátuljába a Le Mans-i pálya térképe van hímezve. Motorikusan nem tér el az alapmodelltől: 8,0 literes W16-os középmotor négy turbófeltöltővel, 1200 lóerő, 1500 Nm, 2,6 másodperces gyorsulás százra és 408 km/óra végsebesség. Az ára sem változott a Bugatti Veyron Vitesse-hez képest, ami átszámítva nagyjából 650 millió forint.

Egyébként az eddig eladott Veyronokból 300 darab kupé (ami tervezett maximális darabszám ebből a változatból), és csak 100 darab a kivehető tetős targa (amiből 150 darab a limit), ami azt jelenti, hogy az utolsó 50 modell kizárólag nyitott tetős változat lesz.
Szeretnél a szerencsés 50 között lenni, akik még vehetnek Veyront?
Igen, ez minden álmom! De jó is volna...
Igen, mert az azt jelentené, hogy tele vagyok zsetonnal.
Persze, álmodozni jó dolog!
Nem kéne, inkább mást vennék annyi pénzből
Ugyan már, minek kéne ez nekem? Inkább egy dízel kombi!