A Bugatti 2005-ben mutatta be a Veyront, amely azóta is a világ egyik legdrágább és leggyorsabb sorozatgyártású autójának számít. Az elmúlt 8 év alatt több száz modell talált gazdára a Veyronból, de már csak 50 darabot értékesít az olasz, francia illetve német gyökerekkel is rendelkező sportautógyártó vállalat. Nemrég értékesítették ugyanis a 400. példányt – a tervezett 450-ből -, egy Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille kiadás formájában.
Ez a kék színekben pompázó változat a francia Jean-Pierre Wimille előtt tiszteleg, aki kétszer is diadalmaskodott Le Mans-ban, 1937-ben egy Bugatti 57G, két évvel később egy Bugatti 57C malomkerék-kormánya mögött. Ennél is nagyobb jelentőségű a tény, hogy Wimille volt az utolsó ember, aki valaha Bugattival versenyzett: 1947-ben egy 4,7 literes motorral szerelt, együléses Type 59/50 B-vel indult (és nyert) Bois de Boulogne-ban.
Két évvel később autóbalesetben lelte halálát.
A különleges kiadás utasterének hátuljába a Le Mans-i pálya térképe van hímezve. Motorikusan nem tér el az alapmodelltől: 8,0 literes W16-os középmotor négy turbófeltöltővel, 1200 lóerő, 1500 Nm, 2,6 másodperces gyorsulás százra és 408 km/óra végsebesség. Az ára sem változott a Bugatti Veyron Vitesse-hez képest, ami átszámítva nagyjából 650 millió forint.
Egyébként az eddig eladott Veyronokból 300 darab kupé (ami tervezett maximális darabszám ebből a változatból), és csak 100 darab a kivehető tetős targa (amiből 150 darab a limit), ami azt jelenti, hogy az utolsó 50 modell kizárólag nyitott tetős változat lesz.
Szeretnél a szerencsés 50 között lenni, akik még vehetnek Veyront?
Igen, ez minden álmom! De jó is volna...
1% ()
Igen, mert az azt jelentené, hogy tele vagyok zsetonnal.
1% ()
Persze, álmodozni jó dolog!
1% ()
Nem kéne, inkább mást vennék annyi pénzből
1% ()
Ugyan már, minek kéne ez nekem? Inkább egy dízel kombi!
1% ()