Egy ausztrál autós folyóirat, a GoAuto értesülései szerint egészen váratlan következményei lehetnek annak, hogy a Mustangot immár globális autóként forgalmazzák. A lap szerkesztői Bob Bascettivel, a Ford hajtáslánc-fejlesztésért felelős, világszintű igazgatójával beszélgettek, aki elárulta nekik, hogy a károsanyag-kibocsátás elleni küzdelemben jelenleg számos lehetőséget mérlegelnek a Fod Mustang projektben. 

„Konkrétan nem keresünk dízel megoldást, de annak fényében, hogy milyen üzemanyag-fogyasztási célokat kell elérnünk, minden lehetőséget figyelembe veszünk. Ezek egyike a dízel, de a hibrid és az elektromos hajtás opciója sincs kizárva.” 
„Miután a Mustang globális termék, minden kaput nyitva hagyunk. Európában remek dízelmotorok vannak, Észak-Amerikában erős az EcoBoost termékkínálat… gyakorlatilag bármit megtehetünk” 
Addig rendben, hogy 470 Nm és 200 LE - na de öthengeres dízel haszonjárműből?
Addig rendben, hogy 470 Nm és 200 LE - na de öthengeres dízel haszonjárműből?

Addig rendben, hogy 470 Nm és 200 LE – na de öthengeres dízel haszonjárműből?

Kérdés persze, hogy ha valóban dízel erőforrást kívánnának beépíteni a Mustang orrába, mihez nyúlhatnának: a Mondeo 2,2 literes, 200 lóerős csúcsdízelje reménytelenül harmatos (és menthetetlenül négyhengeres) volna a kultikus sportautóhoz; a Rangerben is szolgáló 3,2 literes, soros öthengeres pedig, noha modernnek számít, a fentivel azonos teljesítménye pedig tagadhatatlanul emelhető még, haszonjárműves gyökerei és szokatlan konfigurációja miatt végezhetné a kereszten.
Nem biztos egyébként, hogy az erőforrást kell kiváltania a Fordnak ahhoz, hogy célja közelébe kerülhessen a Ford Mustang: felmerült a kilenc, vagy akár tízfokozatú automata sebességváltó beépítésének gondolata is.
Vennél dízelmotoros Mustangot?
Eleve nem vennék Mustangot
1% ()
Miért is ne, ha a BMW gyárthat dízel sportkupét...?
1% ()
Inkább valami hibrid megoldásban kellene gondolkodni
1% ()
V8, V8 és még egyszer V8
1% ()