A múlt szombaton lezárult Esseni Autószalonon mutatta be a német Carlsson ezt a GLK-átiratot. Bármilyen furcsa, a Mercedes-specialista tuningműhely most első ízben nyúlt az öt évvel ezelőtt piacra lépett autóhoz. 

Kezdetnek terveztek hozzá egy sor aerodinamikai kiegészítőt, amelyek normál és AMG-csomagos kivitelekre is felszerelhetők. A hűtőmaszkot hivalkodó krómkeretbe foglalt fémrács váltotta fel, igazodva a lökhárítót tagoló légbeömlőkhöz, a LED-es nappali fények krómdíszítést kaptak. Hátul a krómozott diffúzor két oldalán ugyancsak krómmal borított végcsöveket találunk; az ezek mögött húzódó, rozsdamentes acél kipufogórendszer nem csak szebben szól, de kisebb ellennyomásával néhány plusz lóerőt is felszabadít a motorból. 
Mi az ott az orrodon? 1
Mi az ott az orrodon? 15
A Carlsson futóműkészletet is kínál az autó erősebb, benzines változataihoz. Ez 30 mm-rel viszi közelebb az aszfalthoz az autót, és a módosított lengéscsillapítókkal együtt a műhely ígérete szerint határozottan sportossá teszi a GLK vezethetőségét. Érdekesség, hogy az ültetés önmagában, sportos hangolás nélkül is megrendelhető, minden motorvariánshoz. 
Ha már itt tartunk: motortuningot csupán egy változathoz ajánl a Carlsson. A GLK220 CDI 170 lóerejéből varázsolnak 204-et (+20%), míg a forgatónyomaték értéke 400 helyett 500 Nm. Kerékből 18-21 colos méreteket kínál a cég, különböző kivitelekben. 
Az utastérben alumínium lábtámasz és pedálszett, alumínium ajtózár-pöckök és rozsdamentes küszöbbetét (megvilágított Carlsson logóval) a minimum, ezt Alcantara és bőr kárpitokkal, fa vagy szénszálas betétekkel, valamint gyakorlatilag bármivel képes tovább fokozni a Carlsson.
Mi az ott az orrodon? 16