Látványra vidám és kategóriájánál nagyobbnak hat belül a Grande Punto, de az anyagminőség ugyancsak kisautós
Fotó megosztása:
180 ezer kilométer, ebből szűk 60 ezer gázzal. Rendes karbantartást kapott, nem is hat öregnek
Fotó megosztása:
A motor igazi olasz karakter, szívesen pörög és nem sokat eszik
Fotó megosztása:
A középkonzol a 2005-ös Grande Puntón komoly luxusérzetet keltett anno: automata, pláne kétzónás klíma egy kisautóban?
Fotó megosztása:
A kormány gombjain meglátszik az idő
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Arányos, sportos a dizájn, nem sokat fogott rajta az idő
Fotó megosztása:
Ami 2005-ben még maseratis volt, mára kicsit pocokarc lett, de a Grande Punto így is fényévekkel izgalmasabb egy kortárs Polónál, Corsánál, netán Fabiánál
Fotó megosztása:
2510 mm-es tengelytávjával ötszemélyesként is használható a Grande Punto. Kortárs Polo IV: 2465 mm
Fotó megosztása:
Háromajtós karosszériával is készült, minden motorjával jó szívvel ajánlható
Fotó megosztása:
Paskolgatni való fenekén sem sokat fogott a kor
Fotó megosztása:
A P betű boldog sofőre, a lámpa, a lemezek formálása Giugiaro mesterművei
Fotó megosztása:
Mindössze 1040 kilót nyom az ötajtós 1,4-es, 77 lóerejével élénken mozog az úton
Fotó megosztása:
Már a LED-korszak előtt is lehetett térhatásosat játszani egy hátsó lámpával
Fotó megosztása:
Kisautóban ennél szebb orrot ritkán alkotnak
Fotó megosztása:
Süt a Dolce Vita a szeméből
Fotó megosztása:
Még a hátsó kiegészítő fények tokozására is művészi gondot fordított a dizájner, ritkaság ez az odafigyelés az olcsó kisautók között
Fotó megosztása:
A szélvédő meredeken tör a motorháztető fölé, hajlamos a kavicsok elkapására
Fotó megosztása:
A Giugiaro plakett is komoly döntési faktor lehet a bő egymilliós kisautó-kínálatban válogatók számára
Fotó megosztása:
Még a hátsó kiegészítő fények tokozására is művészi gondot fordított a dizájner, ritkaság ez az odafigyelés az olcsó kisautók között
Fotó megosztása:
Gázzal harmadával többet fogyaszt a kocsi, de dinamikáján alig érzik az olcsóbb üzemanyag. Így jobban megéri puntózni
Fotó megosztása:
Az 1,4 literes, nyolcszelepes motor igazi klasszikus kisautós Fiat-termék; pörög, takarékos, tartós
Fotó megosztása:
Szereti a nyest a bélés
Fotó megosztása:
Helyenként rémisztően olcsó megoldások a motortérben: doblemez gyakorlatilag nincs, a helyén egy puha műanyag
Fotó megosztása:
Szédülten kóvályog az 1,4-es motor a hatalmas térben, pedig még ott a klímahűtő is
Fotó megosztása:
A legcsúnyább öregedési jel: rettenetesen rozsdásodik a motorháztető éle. Olcsó kisautó, kevés festék jutott rá
Fotó megosztása:
Karcok milliói a puha festéken
Fotó megosztása:
Gyűlölséges gyári spórolás a Fiattól: a csupasz lemezt kell tapogatni csomagtérnyitáshoz
Fotó megosztása:
A fényezett kilincs jól néz ki, de sok körömnyom csúfítja hét év után
Fotó megosztása:
Ilyen egy 180 ezer kilométeren és hét éven át használt Fiat-féle bicskakulcs
Fotó megosztása:
Számos parkolás nyomát őrzi a dísztárcsa; állékonysága megmutatja, miért is kerül többszörösébe a gyári a teszkógazdaságosnál
Fotó megosztása:
A szép gyári dísztárcsa köré nem kell drága, peres, ritka méret a látványért
Fotó megosztása:
Karnyújtásnyi távolságból makulátlan a belső, nem látszik rajta a 180 ezer kilométer. Közelebbről azonban jó pár részlet árulkodik róla
Fotó megosztása:
Sehol egy szegmenshiba, pedig három LCD is van benne
Fotó megosztása:
Az ötfokozatú váltó ugyanolyan lógósan, hosszú utakon jár, mint újkorában
Fotó megosztása:
A gázszett visszajelzője
Fotó megosztása:
Egy igazi rusnya olcsóautós részlet: hátsó ablakkurbli
Fotó megosztása:
Ezekért a kis vidámságokért lehet nagyon szeretni a Punto Grandét
Fotó megosztása:
Első pillantásra jól néz ki az ajtóbelső, de ha közelebb hajolunk, meglátszik a kor
Fotó megosztása:
Karcolódik, csúnyán öregszik az olcsó, rideg plasztik az ajtóbelsőn
Fotó megosztása:
Hátul két felnőtt passzosan, három szűkösen, de elfér
Fotó megosztása:
A gázteleszkópok máig fickósak
Fotó megosztása:
A 275 literes csomagtér nem sokkal marad el a kompakt kategória korabeli átlagától
Fotó megosztása:
Huzat védi, alatta azért megnyúlt a varrás mellett a színes, de silány gyári üléskárpit
Fotó megosztása:
Minden működik, az elektromos csomagtér-nyitás is. Mégsem olasz?
Fotó megosztása:
A legdurvább látható kopás
Fotó megosztása:
Egy 180 ezres Punto-pedál
Fotó megosztása:
Egy 180 ezres Punto-kormány
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Bloomberg hírügynökséget tájékoztató forrás szerint a Punto kisautót az 500-as ötajtós változata váltja fel, ez viszont Lengyelországban készül majd. A Punto 2007-ben még 31 százalékát adta a Fiat európai eladásainak.
A Fiat már a negyedik egymást követő évben veszített piaci részesedéséből Európában, elsősorban az új modellek hiánya miatt. Az európai autógyártók szervezete, az ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) adatai szerint tavaly a csoport 47 százalékkal kevesebb autót adott el a régióban, mint 2009-ben, piaci részesedése pedig ezalatt 9,3 százalékról 6,2 százalékra csökkent.
(Forrás: MTI)