Zökkenőmentesen dolgoznak a BMW stratégái: a márka első fronthajtású modellje meg sem próbál ugyanahhoz a vásárlóközönséghez szólni, mint sportos szedánjaik, dögös kupéik és agresszív terepjáróik. Buszlimuzin lesz, méghozzá klasszikus, függőleges oldalfalú, hátsó szélvédőjű példány. 

Annyiban mégis csak eltér a tömeggyártók hasonló funkciójú termékeitől, hogy tömpe nyúlvány helyett rendes, becsületes orrot kapott a BMW 2-es Active Tourer, szépen megformált motorházfedéllel. Ez alapvetően meghatározza karakterét, amely így közel áll az X-szériához, normál hasmagasságával mégis barátságosabb a megjelenése. 
Reklámfilmje forgatásán, álca nélkül kapták lencsevégre a bajorok közelgő kompakt buszlimuzinját, az elsőkerék-hajtású BMW Active Tourert. Sokkal jobban néz ki, mint gondoltuk volna.
Egyterű a BMW-től: remek kilátások 23
Az új Minivel azonos padlólemezre épülő BMW Active Tourer újszerű hajtáslánc-konfigurációja ellenére sportos babérokra törekszik. Erre utal, hogy az eredetileg várt 1-es GT besorolás helyett a kompakt család 2-es ágába tagozódik be – legalábbis erre utal a faron látható 225i típusjelzés. Mivel a padló mellett a motorok is az új Minivel lesznek közösek, ennek a konkrét példánynak az orrában jó eséllyel a Mini Cooper S kétliteres turbómotorja dolgozik. A másfél literes, háromhengeres benzin- és dízelmotorra is számítunk a Mercedes B-osztály közvetlen konkurensének szánt BMW Active Tourerben. 
Az eredeti tanulmányautókhoz képest csekély a változás, bár ha jól sejtjük, nem annyira kompakt, és nem is annyira extravagáns az autó. A hivatalos bemutatkozásra várhatóan márciusban, a Genfi Autószalonon kerít sort a BMW, az eladások a második félévben indulhatnak be; egy évvel később hétszemélyes kivitelben is színre lép a BMW Active Tourer.
Egyterű a BMW-től: remek kilátások 24