Amikor megjelent a kecskeméti gyártású CLA, és nagyobb volt az akkori, immár előző generációsként emlegetendő C-osztálynál, már akkor lehetett tudni, hogy a Mercedes-Benz bestsellerének, a 2007 óta közel 2,5 millió példányban elkelt középkategóriás modellnek lépnie kell. És lépett is: tengelytávja 8, teljes hossza 9,5 centiméterrel gyarapodott, a karosszéria 40 mm-rel szélesebb. Az üzenet és az eredmény egyértelmű: a Mercedes C-osztály elsősorban a hátsó ülésen helyet foglalva érződik egészen más autónak, mint eddig.
Itt a vadonatúj Mercedes C-osztály
Nagyobb, igényesebb, gazdagabb
Hosszas várakozás után a Mercedes bemutatta új középkategóriás modelljét. A C-osztály nem véletlenül néz úgy ki, mint az S-osztály kicsinyített mása: az eddiginél feljebb pozicionálja gyártója.
Ebben persze része van a vadonatúj szerkezet tulajdonságainak is. A Mercedes bravúrosan teljesítette a manapság kötelezően előírt tömegcsökkentési rutint, mintegy száz kilóval csökkent a C-osztály belépő tömege a kifutó generációhoz képest. Ezt mindenekelőtt a vázszerkezet alumínium tartalmának jelentős növelésével (10 helyett 50%) érték el: a vegyesen alkalmazott alumínium és acél önmagában 70 kilóval csökkentette a karosszéria tömegét.
Járulékos előnyként mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csak fürgébb és takarékosabb változatlan motorteljesítmény mellett, de manőverezhetősége is javult.
Ehhez a széria változó geometriájú kormánymű, valamint a vadonatúj fejlesztésű futómű is hozzájárul. Elöl négy-, elöl öt lengőkaros szerkezetet találunk, alapfelszerelés a szelektív csillapítású felfüggesztés, amely acélrugókkal háromféle kivitelben (komfort, 15 mm-rel ültetett sportos, valamint a kettő közötti átmenetet képviselő ‘Avantgarde) kapható. Opcióként a kategóriában elsőként légrugózással is kérhető a C-osztály; a mindkét tengelyen adaptív Airmatic rendszer négy állásban szabályozható.
A piaci bevezetéskor háromféle motorral lesz kapható a Mercedes C-osztály, mindegyik start-stop funkciót kapott, és teljesíti az Euro6-os emissziós normát.
A későbbiekben azonban jelentősen kibővül a hajtáslánc-választék. Lesz egy kisebb, 1,6 literes dízelmotor (115 LE/280 Nm, illetve 136 LE/320 Nm), a 2,2 literes négyhengeres lehetőségeinek sora pedig kibővül egy kisebb (115 LE) és egy nagyobb (204 LE) variánssal. Benzinmotorból a most belépő kettőn kívül további három jön még, akár 238 LE teljesítménnyel; de a tervek között szerepel egy 333 lóerős V6-os is.
A technológiai csúcsot a dízel és benzines hibridek képviselik majd, és végül lesz egy konnektoros hibrid is. Sebességváltóként kétféle, hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata áll rendelkezésre, opcióként 4Matic összkerékhajtás is kérhető.
Akármennyire szeretne elszakadni a Mercedes CLA nyomasztó közelségétől, aerodinamika terén tanult elsőkerék-hajtású rokonától a C-osztály. A 0,24-es Cw-érték (C 220 BlueTEC ECO) kategóriarekord, és hogy biztosra menjenek, a legkülönfélébb zajforrásokat csillapítva teremtettek a kategória legjobbjai közé sorolható zaj- (azaz hogy csend-) szintet a beltérben.
A beltér tipikusan Mercedeses, de felfelé zár: az automata sebességváltó karja a kormányoszlopra került, a műszerfal árnyékolója az utasoldali ajtóig húzódik, a középkonzolt 7 vagy 8,4 colos monitor uralja. Szintén a Mercedes S-osztályt idézi a kézírás-felismerős központi kezelőfelület, a head-up display vagy a megelőző balesetvédelmi funkciókat és modern kényelmi szolgáltatásokat felölelő Intelligent Drive aktív vezetőtámogató rendszer.
Alapáras a vezetőoldali térdlégzsák és a hátsó oldallégzsák, a klímaberendezés pedig a navigációs rendszer GPS-jelei alapján automatikusan átkapcsol belső levegőkeringetésre, ha alagútba lépünk be. A Mercedes C-osztályban Alapfelszerelés az internetképes fedélzeti infotainment rendszer is.