Ahogy eredetileg is sejtettük, a Maserati vadonatúj, ikerturbós V8-as blokkjának Ferrari-specifikus alkatrészekkel felszerelt változata kerül annak az új generációs Ferrari Californiának az orrába, amely a kultikus Ferrari F40 (1987-1994) óta az első közúti maranellói modellként kap feltöltött erőforrást. 

A Maserati 3,8 literes turbómotorja már eredeti változatában is izmosabb (523 LE, 649 Nm) a jelenlegi California nyolchengeres szívómotorjánál (483 LE, 504 Nm), a jelentős teljesítménynövekedés tehát garantált. A mostani Ferrari California menetteljesítményei (3,5 mp százra, 312 km/óra) miatt sincs miért szégyenkeznie a gyárnak, a következő generáció marginálisan fürgébbnek ígérkezik. 
Visszatérnek a turbós Ferrarik! 1
Átalakul a belső, a jelenlegi szabványos multimédiás rendszert Ferrari-specifikus egység váltja

Átalakul a belső, a jelenlegi szabványos multimédiás rendszert Ferrari-specifikus egység váltja

A motor azonban nem minden: az aluváz és a keménytető marad, ám vadonatúj borítólemezekre és beltérre számítunk. Szemétdombra kerül a Ferrarihoz méltatlan, jelenlegi infotainment rendszer; minden bizonnyal a Fiat-Chrysler konszern berkein belül jelenleg futó, fejlett berendezések valamelyikét adaptálják majd a Californiához. 
Az új modell és vele a turbókorszak már jövő tavasszal megérkezik; a márciusra saccolt premier után még 2014 vége előtt elkezdődhet a modell értékesítése.
Visszatérnek a turbós Ferrarik! 8
Képeinken a jelenlegi Ferrari California látható