Egyelőre két fényképrészletet hozott nyilvánosságra a Lexus a hamarosan színre lépő sportmodelljéről. Ezekből kiderül, hogy marad a korábban megismert embléma, és alapvető stílusán sem változtat lényegében a középkategóriás sportoló.
A kísérőszöveg azonban azt is egyértelművé teszi, amit már februárban sejtettünk: nevezetesen, hogy a korábbi szedán helyett a következő IS-F nem is IS-F, hanem RC-F lesz: kétajtós kupéruhába öltözteti versenytechnológiáját a Lexus. Korábban úgy gondoltuk, a márka megmarad a bevált receptnél, és egy ötliteres, nyolchengeres szívómotorra bízza a modell mozgatását.
Bár ezzel kapcsolatban felmerültek károsanyag-kibocsátási aggályok, kémvideók arra engedtek következtetni, hogy a márka mégis megmaradt a V8-as konfigurációnál. A kezdeti kémfotókon is felfedezhető intercooler-kopoltyú viszont nagyon gyanússá teszi, hogy a Toyota minden korábbi elvével szembefordulva turbófeltöltővel erősített motort szerel az autóba.
A japánok versenyrészlege (Toyota Motorsport GmbH) már átállt ebbe az irányba, így nem elképzelhetetlen, hogy a BMW mintájára egy kisebb, vélhetően hathengeres turbómotorral váltják ki a nagy szívót.
Ez sem volna egyébként előzmények nélküli fordulat a Toyotánál: 1991-2002 között már gyártottak egy ikerturbós, sorhatos blokkot. A háromliteres erőforrás 325 lóerőt teljesített, a forgatónyomaték meghaladta a 450 Nm-t: ez a motor dolgozott az első generációs Lexus SC-ben és annak legendás rokonában, a letiltás nélkül 285 km/óra elméleti végsebességre alkalmas Toyota Supra IV-ben.