Európában még el-eljátszanak a tehetős vásárlók a ferde farkialakítással, ám olyan piacokon, ahol ennek a formátumnak egyáltalán nincs hagyománya, muszáj azt megtámogatni egy tradicionálisabb alakkal is. A franciák ezért 17 centiméterrel megnyújtották prémium almárkájuk, a DS zászlóshajóját, a DS5-öst: az így kapott 4,7 méteren már egy elegáns szedán tárul az érdeklődők szeme elé, a modell kétpetéjű ikertestvérére, a valamivel hosszabb Peugeot 508-asra emlékeztető arányokkal.
Lépcsőshátú luxusautó a Citroëntől
Kínának készült a DS 5LS
A konzervatív, új piacok meghódítására nincs alkalmasabb a hagyományos karosszériaformánál. A Citroën DS 5LS azonban nem csak kialakításában tér el nálunk ismert fivérétől; átdolgozott orrát és belső terét később vélhetően visszaadja annak.
A Citroën nem bízta a véletlenre a limuzin jelleg felismerését: a felső ablakkereten végigfutó, szokásos krómcsík egészen a csomagtartó sarkáig tart, tipikus szedán kontúrt rajzolva. A króm, mint stíluselem az első és hátsó lámpatestek környékén, valamint a küszöbnél is visszatér.
A DS 5LS jellegzetessége a Citroën legújabb tanulmányautóin, a Numéro 9 és Wild Rubis koncepciókon felvezetett, új orrkialakítás. Ennek hűtőmaszkja határozott, a fényszórókba átnyúló krómkeretet kapott, a látványt nagylyukú rácsozat és LED-es nappali fények teszik még markánsabbá.
Az utastér kevésbé feltűnően, de gyakorlatilag minden elemében átalakult. A legfontosabb változás a sebességváltó karja, amely az európai modell elektronikus vezérlésű egysége helyett egy hagyományosabb szerkezetű, hatfokozatú automata sebességváltót sejtet. Megmaradt a Citroën DS5 látványos, fém karkötőt idéző kialakítású bőr üléskárpitja, az anyagok és a kidolgozás így a távolból rápillantva az európaival azonos szintűnek tűnik, ahogy a felszereltség (masszázsülések, igényes audioberendezések, vezetőtámogató rendszerek) is.
Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a DS 5LS modellt a Citroën Kínában, shenzeni üzemében fogja gyártani, a kettős megfúvású turbóval szerelt THP160 és THP200 benzinmotorokkal. Ugyanitt készül az eredeti karosszéria-kialakítású DS5 modell is, jövőre pedig bevezetnek egy DS szabadidőjárművet is. A DS önálló márkaként van jelen Kínában (ezért a modell nevében ott nem is szerepel a Citroën), egyelőre 50 kereskedést üzemeltetnek.
A Citroën DS 5LS forgalmazása 2014 márciusában kezdődik meg Kínában.
a videó a hirdetés után indul