A Cayenne a Porsche legkeresettebb modellje, nem véletlenül: a leginkább fizetőképes, újonnan kialakult piacokon ugyanis sem az úthálózat, sem a közlekedési morál nem kedvez a lapos, csekély hasmagasságú sportkocsiknak. Másfelől viszont mégis csak a 911 a márka emblematikus típusa; logikus döntés volna tehát a kettő képességeit egybegyúrva létrehozni egy univerzális szupersportkocsit. 

A hírek szerint pontosan erre készül a Porsche: állítólag az áprilisi Pekingi Autószalonon leplezik le a 911 Safari nevű tanulmányautót, amely logikusan az összkerékhajtású Carrera 4 alapjaira épülne. Nagyobb kerekek, emelt hasmagasság, fenékburkolatok és megerősített futómű adná a modell gerincét, vélhetően stílusban hozzá illő optikai kiegészítésekkel megspékelve. 
Terepjáró 911-est építene a Porsche 1
Porsche 911 SC Safari

Porsche 911 SC Safari

Megfelelő fogadtatás esetén (és őszintén, kinek ne indítaná be a fantáziáját egy bokorugrató 911-es?) akár már 2016-ban, a kurrens 911-es modell ráncfelvarrásával egy időben megkezdődhet a crossover típus forgalmazása. Ugyanekkor mutatja be új, méretcsökkentett turbós boxermotorjait a Porsche. 
Pekingtől Moszkváig, Dubajtól Buenos Airesig komoly piacot remélnek a furcsa öszvérnek a Porschénál, de alighanem a fejlett világ országaiban is komoly népszerűségnek örvendene az excentrikus ügyfelek körében egy emelt hasú 911-es. 
Porsche 953, a Porsche első Paris-Dakar járműve. Csak 1984-ben versenyzett, akkor első lett.

Porsche 953, a Porsche első Paris-Dakar járműve. Csak 1984-ben versenyzett, akkor első lett.

Mielőtt valaki szentségtöréssel vádolná a Porschét, nem árt felidézni, hogy a márka történelemkönyveiben bőséggel találunk hasonló jellegű modelleket: igaz, azok egytől egyig terepralikra felkészített versenyautók voltak, az 1978-as 911 SC Safaritól az öt évvel későbbi Párizs-Dakaron rajthoz álló Carrera 4×4-eseken át a legdurvább és leglátványosabb példányig: a Le Mans-i géposztály-győztes 959-es terepre módosított, a Dakaron is nyerni képes változatáig, az 1986-os 959 Paris Dakar fenevadig (nyitóképünkön).
Egyébként a Porsche 911 (valójában bármilyen autó) különösebb felkészítés nélkül is alkalmas a terepjárásra, feltéve, hogy nem kell méteres sziklákat megmászni: tulajdonosa szerint az alábbi videón látható 911 száz százalékig gyári állapotú, egyedül az abroncsokat cserélte le homokra optimalizált, speciális darabokra.