Mint többször is megírtuk, a Volkswagen kénytelen volt beszüntetni ikonikus mikrobuszának, az évtizedek óta gyakorlatilag eredeti formájában gyártott Transporter T2-esnek a gyártását, mivel a jármű képtelen teljesíteni az ütközésbiztonságra vonatkozó, modern előírásokat. A modellnek eddig menedéket nyújtó Brazília ugyanis 2014-től kötelezővé teszi az új gyártású autókban a légzsák és a blokkolásgátló beépítését, a T2 azonban ősi konstrukciója miatt képtelen teljesíteni ezt a követelményt.
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza?
Törvénymódosítást javasol a brazil pénzügyminiszter
Elvileg tíz nappal ezelőtt, december 20-án ért véget a legendás Transporter hat évtizedes pályafutása. A Brazíliában gyártott matuzsálem azonban kaphat egy új esélyt, mégpedig a kormány kezdeményezésére.
A VW do Brasil ezért elkészítette a modell limitált példányszámú búcsú-verzióját (képeinken), és felkészült arra, hogy a december 20-án leállított gyártósort holnap, december 31-én végérvényesen leszerelje.
A brazil kormány azonban a jelek szerint mégsem szeretné elengedni a kultikus automobilt: Guido Mantega pénzügyminiszter most azt vizsgálgatja, hogyan tudnák mégis életben tartani a Transportert.
A miniszter érvelése szerint a Volkswagen T2 tervezésekor még nem létezett sem ABS, sem légzsák, ezért a mikrobusz kivételt élvezhetne a szigorú szabályok alól.
A magunk részéről erősen szorítunk, hogy elfogadják a szokatlan, bár nemzetgazdasági okokból indokolt indítványt: élemedett kora ellenére az olcsó Volkswagen Transporter (vagy ahogy Brazíliában hívják, a Kombi) a hatodik legkeresettebb haszonjármű a hatalmas dél-amerikai országban, eltűnésével rengeteg kisvállalkozás kerülne nehéz helyzetbe.
Forrás: Indian Autos Blog