A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze minden fővárosba vezető főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő-Esztergom-Dorog-Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól. A nyomvonalat a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról.

A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a körülbelül 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva.

A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnek meg.

(Forrás: MTI)