Hatszáz literes csomagtartójával azon kevés alsó-középkategóriás kombik közé tartozott az előző 308 SW, amelyek eséllyel vehették fel a harcot a feneketlen bendőjű Škoda Octavia ellen. Azóta megjelent a színen a szintén böhöm puttonyú Golf Variant, de a Peugeot sem maradt rest: a modellváltáskor tíz literrel növelte az üreg térfogatát, amely így (legalábbis papíron) egálban van a Škodáéval, és öt literrel veri a Golfét.
A valóságban persze tízliternyi különbség nem érezhető, annál sokkal fontosabb a kihasználhatóság: a 308 SW a csomagtartó ajtajából lenyitható üléstámlákat, teljesen sík padlót és szabályos oldalfalakat kínál – pont, mint fő vetélytársai.
Az elődjénél nyolc centivel hosszabb (4,58 m), de kilenccel alacsonyabb (1,47 m) Peugeot SW orrában a nála 33 centivel rövidebb ferdehátúból ismert motorok lesznek: az utóbbi moduláris padlólemezére épülő, elődjénél 140 kilóval könnyebb kombi csupa Euro 6-os emissziós besorolású erőforrással lép színre márciusban.
A benzinmotorok 82-156 LE teljesítményűek, a két 1,6-os dízel (92 és 115 LE) mellé pedig felsorakozik egy új BlueHDI variáns, amely az eddigi legjobb 93 helyett csupán 85 gramm CO2-t bocsát ki a légkörbe kilométerenként.
A Genfi Autószalonon debütáló Peugeot 308 SW forgalmazása még idén tavasszal megkezdődik.