Sokak szerint 2014 a viselhető számítástechnika éve lesz. Az autóiparban mindenesetre már kezd teret nyerni a kétirányú, távolságtól független kommunikáció: több elektromos autónál is okostelefonunkról felügyelhetjük, sőt, befolyásolhatjuk az akkumulátorok töltését, de hagyományos hajtásláncú autóknál is egyre gyakrabban fordul elő, hogy mobilról ellenőrizhetjük az ajtózárak státuszát, fel- vagy lekapcsolhatjuk a világítást, vagy indíthatjuk be a motort.
A fejlődés az „okoskarórák” megjelenésével új irányt vesz, sőt, vett: a közelmúltban a Mercedes jelentette be, hogy stratégiai együttműködésbe fog a mobiltelefon-interfészként működő karórákat gyártó Pebble márkával. Ezzel sincs azonban vége a folyamatnak: a Hyundai legújabb fejlesztése egyenesen az arcunkba tolja a tudnivalókat – egy Google szemüveg segítségével.
A Google szemüveg voltaképpen egy, a felhasználó szeme előtt elhelyezett parányi képernyő, egy érintőfelület és egy webkamera keveréke, nagy kapacitású háttértárolóval és (a mobiltelefonunkkal vagy egyéb internetes csatlakozással kapcsolatot létesítő) wifi kapcsolattal felvértezve.
A rendszer erre a fejen hordható számítógépre küldi a fontos információkat – például hogy lehúzva hagytunk egy ablakot, vagy ideje olajat cserélni. De ez nem minden, mert rögtön a megoldás lehetőségét is felkínálja: a távolból kezelhetjük az autó rendszereit, időpontot foglalhatunk a szervizbe, de akár aktuális tartózkodási helyünket is elmenthetjük érdeklődésre számot tartó úti célként, és azt elküldhetjük az autóba – ha mondjuk vissza vágyunk térni oda még egyszer, vagy ha azt szeretnénk, hogy a családtagjaink értünk jöjjenek.
A Google szemüveg integrációja rengeteg lehetőséget rejt, ugyanakkor aggályokat is felvet. Több észak-amerikai állam is azt fontolgatja, hogy betiltja a szemüveg viselését, mert megítélésük szerint a rajta felbukkanó üzenetek miatt könnyen megoszthatja a vezető figyelmét. A személyiségi jogok megsértése és az üzleti kémkedés lehetősége szintén a viselhető számítástechnikai berendezések ellenzőinek táborát gyarapítja.
A 2015-ös Hyundai Genesis szedán pont megfelelő alany az új technológia bevezetésére: a most először összkerékhajtással is rendelhető luxusautó tele van modern kényelmi extrákkal, az automatikusan felnyíló csomagtérfedéltől a 360 fokos külső kamerarendszeren át a színes head-up kijelzőig.