Talán emlékeztek, hogy jó tíz évvel ezelőtt, amikor éppen karácsony előtt bejöttek az országba az első plazmatévék, a négy és félmilliós csoda mellé egy Suzuki Swift járt ajándékba (egy évvel később pedig ajándék nélkül másfél millióért vesztegették ugyanazt a tévét), arról a dániai ingatlanosról pedig mi is írtunk két éve, aki az új lakásokhoz jófejségből hozzácsapott egy kisautót.
Nos, mindez elbújhat a dubaji Damac Maison ajánlata mellett: aki a közelgő Dubaji Bevásárlófesztivál ideje alatt penthouse lakást vásárol a cég legújabb ingatlanjában, egy Lamborghini Aventador Roadster boldog tulajdonosává válhat. Van persze csavar a történetben, hiszen aki megengedheti magának, hogy Dubaj legújabb csodapalotájában legyen lakása, alighanem tucatszám tartja már most is garázsában a luxusautókat, de a gesztus ettől még gesztus marad, és különben is, mindenki szeret ajándékot kapni.
A Lamborghini Aventador Roadster a kupéval azonos, 700 lóerős 6,5 literes V12-es motor hajtja; az autó 2,9 mp alatt gyorsul százra, noha 50 kilóval nehezebb fémtetős fivérénél. A fenevad végsebessége 349 km/óra, vételára mintegy 300 000 euró (90 millió Ft), jó 20 százalékkal több, mint amibe a kupé kerül.
Ha netán nem futná a tetőtéri luxuslakás diszkréten elhallgatott árára, vehetsz ugyanitt kisebb kecót is – ekkor BMW-t vagy Mini Coopert adnak grátisz, ami a fődíj fényében gyakorlatilag felér egy becsületsértéssel.
A beruházó nem először folyamodott ehhez az ajánlathoz, ami az autóbolond arab államban vélhetően kecsegtetőbb, mint egy szimpla árkedvezmény: egy tavalyi projektjük vásárlóinak Audikat adtak ajándékba, a lakás méretétől függően A4-estől R8-asig, két éve pedig ugyancsak Lamborghini járt különböző tengerparti penthouse lakásokhoz.
Dubajban egyébként mindez a kisfiúk játékának számít: ugyanez a cég épített már olyan ingatlanokat, amelyekhez luxusjacht, magánrepülőgép vagy egy privát karibi sziget járt ajándékba.
Dubaj 1996 óta szervezi meg telente a bevásárlófesztivált; az esemény mára nemzetközi súlyúvá nőtt, az egy hónapos shopping-őrület, amelyen naponta sorsolnak ki autókat a vásárlók között, mintegy hárommillió turistát vonz az országba. A 2012-es fesztiválon összesen 12,43 milliárd dirham (737 milliárd Ft) értékben költöttek a vendégek.