Önjáró autó: a kifejezés az elmúlt egy-két évben a sci-fi szótárából átkerült a mindennapokba, egyre több gyártó foglalkozik az emberi beavatkozás nélkül közlekedni képes jármű gondolatával: a kényelmi aspektuson kívül ez a baleseti statisztikákat is javíthatná. 

Az az autó persze, amit nem kell vezetni, nem is nyújthat vezetési élményt – kivéve, ha a BMW készíti. Mi legalábbis ezzel a szlogennel hirdetnénk a bajorok új autonóm rendszerét, amely a kormányzást, a fékeket és a gázt összehangolva alkalmas a vezető nélküli közlekedésre: ez ugyanis nem csupán elfojtani képes az alul- vagy túlkormányzottságot, hanem előidézni is azt. 
Ennek persze az égvilágon semmi értelme, viszont jól demonstrálja, hogy a BMW rendszerei nem csak reagálnak a körülményekre, de aktívan képesek befolyásolni azokat. 
Aki szerint nem eléggé futurisztikus gondolat a keresztben autózó robotautó, annak itt a jövő egy másik aspektusa: az elektromos BMW i3 fejlesztői a Samsung Galaxy Gear okos-órával (gyakorlatilag egy okostelefont kiszolgáló, vezeték nélküli kezelőfelülettel) kötötték össze autójukat. Ahogy a Mercedes vagy a Hyundai épp tegnap ismertetett rendszerei, a BMW megoldása is képes az autó komponenseinek távolból történő irányítására, illetve az állapot részletes lekérdezésére – elég kimondanunk a szóbeli parancsot, és autónk a kívánt hőfokon bekapcsolja a klímát vagy becsukja az ablakokat; akár a világ másik végén is. 
Magától driftel a BMW 1
Magától driftel a BMW 9
Jó ideig persze az imént felsorolt fejlesztések egyike sem válik mindennapossá az autópiacon. Annál elterjedtebbek a radar alapú távolság-érzékelő rendszerek – a BMW szerint azonban van ezeknél jobb: mégpedig a kamerát felhasználó berendezések. 
Ezek elsődleges előnye, hogy egyetlen kamera számos funkciót képes kiszolgálni (pl. aktív tempomat, automatikus araszolás dugóban, gyalogos-elkerülés, sávbantartó funkció, stb), így a gyártás olcsóbb, az autó könnyebb és egyszerűbb lehet – sőt, a nem mozgó tárgyakat könnyebben ismeri fel a kamera, mint egy radar. 
Utóbbiak mégsem nélkülözhetők mindenütt – például az automatikus vagy félautomatikus parkolássegítő rendszereknél. A BMW új parkolórobotja az eddigi rendszerekkel ellentétben nem csak a kormányzást vállalja át a vezetőtől, hanem a gázadást, fékezést és irányváltást is – magyarul teljesen egyedül képes beállni a parkolóhelyre. Ehhez jelenleg a vezető aktív részvételére van szükség (a folyamat megszakad, ha a sofőr felenged egy gombot), ám a későbbiekben azt a gombot nyilván akár mobiltelefonunkra vagy okos-karóránkra is telepíthetjük.