Nem kicsinyeskedett a SEAT: ahelyett, hogy néhány hónapig kérette volna magát, rögtön piacra dobta az új Leon Cupra növelt teljesítményű változatát, így az alsó-középkategóriás sportmodell már bevezetésekor 265 és 280 lóerős kivitelben elérhető. 

A kettő között persze nincs nagy különbség, ami az azonos forgatónyomaték (350 Nm) fényében érthető is: előbbi 5,8, míg az utóbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul százra (mindkét esetben a most első ízben kínált, háromajtós SC konfigurációban, DSG sebességváltóval – kézi váltóval egy tizedet veszít az autó). 
Három és ötajtós kivitelben, kétféle teljesítményszinten , modern technológiákkal telezsúfolva tér vissza a Leon Cupra.
Többet tud nyers erőnél 17
A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra. A kétliteres turbómotor teljesítménytől, ajtószámtól és sebességváltótól függően 6,4-6,6 litert fogyaszt átlagosan – persze a hivatalos mérések szerint. Nagy trükkje a párhuzamosan alkalmazott közvetlen és szívótorok-befecskendezés, így teljes és részterhelésen egyaránt optimalizálható a működés. A start-stop és a fékenergia-visszanyerés magától értetődő. 
A futómű terén sem elégedett meg a hagyományos megoldásokkal a SEAT Leon Cupra: adaptív lengéscsillapítás, részlegesen önzáró differenciálzár és változó áttételű kormánymű segíti a pontos vezetést. 
Többet tud nyers erőnél 18
Az összes főrendszer működésére hatással van a háromállású üzemmódválasztó: a komfort és sport állás mellett ott a Cupra fokozat, amely különösen élénk gázreakciókat, sportos DSG-hangolást, feszesebb futóművet és markánsabb kipufogóhangot ad – valamint fehérről pirosra váltja a belső hangulatvilágítást. 
Ha már látványról esett szó: a SEAT Leon Cupra új orrában főhelyre került a LED-es fényszóró, hátul diffúzor és ovális ikerkipufogó gondoskodik a látványról, oldalról a sötétített üvegek és a piros féknyergek teremtenek kontrasztos képet. A Cupra 280 verzió többek között egyedi féknyergeket és 18 helyett 19 colos felniket kap. 
A beltérben váltófülekkel felszerelt kormány (DSG váltó esetén), fehér cérnával varrott szürke Alcantara vagy fekete bőrkárpit várja az utasokat, akik most először választhatnak, hogy saját ajtó helyett elölről másznak be a hátsó ülésre: most először kapható ugyanis háromajtós kivitelben a SEAT Leon Cupra
a videó a hirdetés után indul