„Azt kérdezik, ki a célcsoportja az autónak? Nos, a GT4 Stingert a színtiszta önzés hozta létre. Autóbolondok teremtették, saját maguk kedvére.” – jellemezte egy füst alatt az új tanulmányt és saját munkatársait Tom Kearns, az autót jegyző Kia Design Center America vezető formatervezője. 

Lehet benne valami: a GT4 széles (1,9 m), ám rövid (4,3 m), ugyanakkor rendkívül lapos (1,25 m); egymáshoz közel fekvő (2,6 m tengelytáv) tengelyein 52:48 arányban oszlik meg a kocsi csekély, 1,3 tonnás tömege. Arányai a régmúlt klasszikus sportkocsijait idézi, amelyeknél „még nem rontották el az elektronikus kütyük a vezetés zsigeri élményét.” 
A sejtelmes előzetesek után teljesen fellebbentette a fátylat új sportautó-tanulmányáról a Kia. A GT4 Stinger a márka talán első autója, amelynek létrejöttében semmi szerepet nem játszott a ráció.
A múltban élő jövő 33
A Kia jellegzetes formanyelve még soha nem kommunikált ennyire vulgárisan: mélyre nyúló hűtőmaszk, fékhűtő nyílások elöl, a hátsó fékekre levegőt terelő küszöb oldalt, lebegni látszó tető hív játszani. 
De nem puszta öncélúság a GT4 Stinger formaterve: az A-oszlopot vízszintes rések tagolják, amelyek amellett, hogy szépen rímelnek a LED-es fényszóró egymás fölé rendezett világítóelemeire, gyakorlatilag zavartalan körkörös kilátást biztosítanak: B-oszloptól B-oszlopig könnyedén és biztonságosan tekinthet körbe a vezető. 
A múltban élő jövő 34
A csupa izom karosszéria ígérete nem marad beváltatlan: az autó orrában egy turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses négyhengeres dolgozik. Ez önmagában nem hangzik nagyon izgalmasan, ám a Kia mérnökei 315 lóerőre emelték a márka kiforrott erőforrásának teljesítményét. „Ugyanez a blokk az Optima versenyautóban 400 lóerő feletti teljesítményre képes” – utalt Kearns a Pirelli világkupában tavaly ezüstérmes gyári csapatra. 
A szénszálas betétekkel megvadított, 20 colos felniket központi kerékanyák rögzítik, öblükben Brembo fékek dolgoznak. A tömegcsökkentést szimpatikusan túlzásba vitte a Kia: a belső kilincseket behúzófülek helyettesítik, padlószőnyeg nincs, és rádió sem – minek is az egy hátsókerék-hajtású, 300 lóerő fölötti teljesítményű autóba? 
A múltban élő jövő 35
A Kia egyelőre nem tervezi a GT4 Stinger gyártását, ám ez nem jelent semmit: többször előfordult már velük, hogy merész tanulmányaikat minimális változtatással vitték el a sorozatgyártásig.