Komoly öt centiméterrel hordja magasabban az orrát – és minden egyéb alkatrészét – a Volkswagen Beetle alapmodellnél a múlt héten már beharangozott Dune tanulmányautó, amelyet a Detroiti Autókiállításon mutatott be a német márka. 

A méretnövekedéssel együtt az autó kerekei is megnőttek; a 19 colos kerekek révén kijjebb tolt nyomtávhoz speciálisan kialakított, a karosszériától látványosan elválasztott toldatok passzítják hozzá a kerékíveket – összesen csaknem öt centivel növelve meg az autó szélességét. 
A múlt héten rajzokon már láthattuk, most viszont teljes életnagyságban bemutatkozott a Volkswagen emelt hasú retrotanumánya, a Beetle Dune tanulmánya. Nem kizárt, hogy egyszer utcára kerülhet.
Az utastér alig változott: a kesztyűtartó helyén az eredeti Bogarat idéző kapaszkodót találunk, a középkonzolt érintőképernyős multimédia rendszer foglalja el

Az utastér alig változott: a kesztyűtartó helyén az eredeti Bogarat idéző kapaszkodót találunk, a középkonzolt érintőképernyős multimédia rendszer foglalja el

A karosszéria hosszát 12 mm-rel növelték meg a lökhárítóra biggyesztett offroad látványelemek. Ezek közül különösen látványos az első méhsejt-rácsozat, valamint az azt keretező, patkó alakú, LED-es nappali fények. 
Hátul dupla légterelő tölt be kettős szerepet: alaphelyzetben nem többek morcosító elemeknél, de szükség esetén sílécek szállítására is alkalmasak – még akkor is, ha a homoksivatagokat idéző fényezés és elnevezés alapján nem a téli sportokra asszociálunk első körben. 
Kalandra fel, kis bogár! 34
A légbeömlőkkel megvadított, domborúbbra formált motorházfedél alatt a tanulmány legkevésbé formabontó komponense lapul: a 210 lóerős, kétliteres turbómotor hétfokozatú DSG váltón keresztül hajtja az első kerekeket. 
A Volkswagen egyelőre nem tervezi a dűnebogár sorozatgyártását, viszont árgus szemekkel figyelik, milyen a tanulmány fogadtatása.

a videó a hirdetés után indul