Több mint 450 lóerő: a múlt héten ennyit tudtunk meg a Lexus vadonatúj sportmodelljének motorjáról. Több mint 450 lóerő és több mint 520 Nm: ezt közölte most, a hivatalos világpremiert követően a Lexus. Hogy pontosan mennyivel több, az egyelőre titok marad (a legújabb BMW M3 esetében ez a ‘több’ pontosan egy lóerőnek bizonyult), viszont addig is rengeteg okosságot tudtunk meg a Lexus RC F-ről.
Például, hogy a motor a hagyományos négyütemű Otto- és a márka hibridjeinél használatos Atkinson-ciklusban egyaránt képes üzemelni: utóbbi kis fordulaton biztosít takarékos üzemet, míg a klasszikus Otto-ciklus nagy fordulaton biztosítja az ötliteres V8-astól elvárható teljesítményt.
A kétszer két végcsőben végződő kipufogórendszer a fordulatszám és a terhelés függvényében eltérő tónusban muzsikál, a nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetlen, sportos beállítást kapott. A hajtóerő ezen keresztül az aktív hátsó differenciálműbe jut, amely a kerekek szelektív fékezése helyett a nyomaték tevékeny, oldalankénti megosztása révén biztosít stabil, élvezetes ívmeneti vezethetőséget. Ez normál és versenyüzemmód mellett egy különösen gyorsan reagáló szlalomüzemmódot is kapott.
A pontos és gyors vezethetőséghez a minél csekélyebb rugózatlan tömeg is hozzájárul; ennek érdekében különleges, kovácsolt alumínium féktárcsákat kapott az autó.
A beltérben az LFA szupersportkocsival szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett, központikijelző-koncepció tehermentesíti a vezető figyelmét; itt a kiválasztott üzemmódtól függően jelennek meg más és más információk, a fordulatszámmérőtől a menetsebességig, az aktív differenciálmű nyomatékmegosztásának aktuális értékétől az oldalgyorsulást mérő műszer kijelzéséig, vagy akár a féklámpa működését visszajelző üzenetig.