Még extrémebb arányokkal (4 centivel rövidebb, 7 mm-rel szélesebb karosszéria, 3 cm-rel nagyobb tengelytávval), de alapvető különlegességét, a középre költöztetett üzemanyagtartályt megőrizve lépett színre immár második piacán a Honda Fit (nálunk Jazz) új generációja. A magasság nem változott.
A módosítások nyomán az eddig is kedvező hátsó lábtér brutális 12 centiméterrel nőtt, a csomagtér kapacitása viszont teljesen lehajtott ülésekkel a korábbi 1623-ról 1492 literre csökkent, ami meglepő fejlődési irány, de a négyméteres kategóriában ez is bőségesen elegendő a felsőbbrendűséghez.
Az átrendezett prioritású belső térhez látványosabb külső társul: piactól függően akár 16 colos kerekek, LED-es hátsó lámpák és a hátfalat díszítő, krómozott sáv javítja a megjelenését. A beltérben felzárkózik a multimédia és konnektivitás terén nekilódult konkurenciához a Honda, Bluetooth-kapcsolódás, tolatókamera és aszferikus külső tükör szerepel az amerikai szérialistán.
Kulcs nélküli nyitás és indítás, napfénytető, sávelhagyásgátló rendszer, érintőképernyős audiorendszer valamint prémium újdonságként bőrkárpit is került az extrák sorába.
A futómű hangolása önmagában nem sokat árul el számunkra a közelgő új Jazzről, az viszont nagyon fontos, hogy a karosszéria építése során minden eddiginél nagyobb arányban alkalmaztak ultranagy szakítószilárdságú acélokat, ami merevebb és könnyebb vázszerkezetet eredményezett. Ez nem csupán a vezethetőséget és a fogyasztást befolyásolja kedvezően, hanem vélhetően azt is lehetővé teszi, hogy a modell az időközben alaposan megszigorított feltételek mellett is megőrizze a jelenlegi modell ötcsillagos EuroNCAP minősítését.
Ami nekünk Kína, az az Egyesült Államoknak Mexikó: az eddigi japán import helyett Észak-Amerikában fogják gyártani a kis Hondát, ami alighanem csökkenti a Fit árát, és ezzel párhuzamosan tovább növeli népszerűségét.