Képzeld el, hogy sok pénzed van! Nem, annál több! Annyi, hogy a lottóötös 1,9 milliárdja nem oszt, nem szoroz a büdzsében. Szóval, ha ennyi volna, milyen autóval járnál?
A luxusautókra szakosodott német DMC tuningcég gyakorlati kérdést csinált az elméleti feltevésből, és elkészítette azt az autót, amelyet nagyon kevesen tudnának – vagy volnának hajlandóak – kifizetni.
Kiindulási alapnak vettek egy Lamborghini Aventadort – ez jó, mert eleget gyártanak belőle ahhoz, hogy könnyen hozzájuthassanak, de nem annyit, hogy kommersznek számítson.
Aztán a 6,5 literes, V12-es motorra ráeszkábáltak két turbót, ezzel a 700 gyári lóerőhöz rögtön hozzácsaptak még 500-at. Az 1200 lóerő persze csak a biztos minimum, a töltőnyomást megemelve, versenybenzinnel akár 1500 is kifér abból a tizenkét hengerből.
Nagy izmokhoz látványos öltözet dukál, ezért a DMC nem borítóelemeket, hanem vadonatúj karosszériapaneleket tervezett az autóhoz. Öblösebb légbeömlők, több szellőző, állítható fékszárny adja az autó marcona megjelenését. Az elöl 20, hátul 21 colos kereket állítható magasságú futóműre illesztették, a légbeömlőket pedig aranylemezekkel borították.
Utóbbinak semmi érdeme nincs abban, hogy az 1,6 tonnás autó 2,3 másodperc alatt ugrik százra, végsebessége pedig meghaladja a 375 km/órát.
A Lamborghini Aventador LP1200-4R tanulmány persze egyelőre csupán rajzasztalon létezik: a DMC sem olyan hülye, hogy látatlanban megépítsen egy hatszázmillió forintos autót. Bizony: a DMC úgy saccolta, tokkal-vonóval durván 2,5 millió dollárba kerülne a csodálatos autó.
Mielőtt döntenél, hogy mérhetetlen vagyonodból trópusi szigetet veszel vagy egy autót, nem árt, ha tudod: ennyi pénzért még maradnak tartalékok az autóban. A DMC vezetője szerint ugyanis gond nélkül felfúrható az Aventador blokkja. Hengerenként 100 cm3-rel növelve a lökettérfogatot a 6,5 literből gyorsan meglesz a 7,7, és ekkor már a 2000 lóerő sem megoldhatatlan, ha a kedves vevőnek úgy szimpatikusabb.