A korábbi magasépítésű, idétlen A-osztály helyett egy évvel ezelőtt egy remekbe szabott, igazán ütős formájú modellt mutatott be a Mercedes. Az előző kettőnél szélesebb, laposabb és fényévekkel sportosabb prémium kompakt jelenleg talán a legkívánatosabb darab a német trióból. Most a legerősebb, 170 lóerős dízelmotorral járt nálunk.
Brüsszel hivatalos közleményében csak annyi szerepel, hogy az egyik német autógyártó az előírásoknak nem megfelelő autókat hozott forgalomba az uniós piacon, és az engedélyezésért felelős hatóságok nem léptek fel az uniós szabályok betartatása érdekében. Mindazonáltal hosszú idő óta folyt az egyeztetés és az üzengetés Berlin és Brüsszel között, mert a Mercedes egyes típusainál egy olyan régebbi fajtájú hűtőgázt alkalmaz, amelyet a tavaly január 1-jén hatályba lépett irányelv már nem enged meg, mert túl környezetszennyező.

A European Voice tavaly tavasszal egyenesen arra a következtetésre jutott, hogy a konfliktus miatt Brüsszel akár ezeknek a típusoknak a forgalmazását is betilthatja az EU-ban. Az uniós ügyekkel foglalkozó hetilap szerint a probléma három olyan típust érint, amelyet az utóbbi időszakban engedélyeztek: az A osztályt, a B osztályt és a CLA-t.
    
A konfliktus oka az úgynevezett R134a jelű hűtőgáz, amelyet már nem lehet használni az autók légkondicionálójában. A Mercedes azt állítja, hogy a régi kiváltására kidolgozott új fajta hűtőgáz túl gyúlékony, ezért nem tágít a régi, immár betiltott megoldástól. Ennek érdekében a német autógyártó nem új modellként engedélyezte a kifogásolt autókat, amelyekre már vonatkozna az új uniós irányelv, hanem régebbi típusok új változataként.

Más gyártó ugyanakkor nem jelzett ilyen problémát az új hűtőgázzal kapcsolatban, és a gáz gyártója is azt állítja, hogy a terméke hatékony, biztonságos és nem gyúlékony.

(Forrás: MTI)