Már többször láthattuk a Porsche vadonatúj LMP1-es versenyautóját, a műszaki részletekről azonban eddig semmi információnk nem volt. Mostanra viszont kiderült, hogy április végi, első versenyén egészen különleges motorral áll rajthoz a 919 Hybrid.
Az Autocar információi szerint kétliteres, soros négyhengeres motort kap a versenyautó. Mégis téved, aki erről a hetvenes évek Audi-rokon 924-esére asszociál: ezt a négy hengert ugyanis V-alakban rendezi el a Porsche. Így tudja ugyanis a legkönnyebben a turbómotor köré rendezni a hibrid hajtáslánc egyéb elemeit.
A 919 Hybrid nem egy, hanem két regeneratív rendszerrel dolgozik. Ezek a fékezéskor felszabaduló energiát egy hibrid akkumulátorban tárolják; annak felhasználásáról a vezető dönt. A rendszer villanymotorja gombnyomásra hajtja meg az első kerekeket; a V4-es a hátsó tengelyt hajtja.
Teljesítményadatokra hiába is várunk, azt viszont már jó ideje lehet tudni, hogy kik kísérlik meg sikerre vinni a Porsche Le Mans-i versenyautóját: Mark Webber, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb és Brendon Hartley adják a csapat humán erejét.