A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium módosítaná a KRESZ-t az állampolgároktól és szakemberektől begyűjtött javaslatok alapján. Az alábbi változások várhatók.
1. Vészvillogós torlódásjelzés
A gyorsforgalmi utakon torlódáshoz érkező autósok – a ráfutásos balesetek elkerülése érdekében – az irányjelzők kötelező működtetésével figyelmeztethetik lassításukra a körülöttük haladókat. Ez a megoldás külföldön már bevett gyakorlat, egyes autók vészfékezéskor több mint tíz éve maguktól aktiválják a vészvillogót.
2. Visszaszámlálás a lámpánál
A forgalomirányító lámpák piros és zöld fényjelzéseiben vagy a kiegészítő lámpákon számláló mutathatja a váltásig hátralévő időt – a tervezett módosításokkal egységes formában jelenítheti meg a jogszabály a közúti jelzéseket. A módosításban a KRESZ megújítását célzó lakossági felmérésben felmerült javaslatok is helyet kaptak.
3. Egységes táblaképek
A KRESZ a megalkotása óta eltelt közel negyven évben több mint harminc alkalommal változott, ezért tucatnyi különböző stílusú közúti jelzés található. Az akár 1975-ben rajzolt jelzésképeket egységes szemléletben szerkesztett táblák válthatják fel a rendeletben (erre néhány jellemző példa látható alább). A tanulóvezetők így a hatályos KRESZ-ből pontosan azokat a táblaképeket sajátíthatják el, amelyekkel az utak mentén is találkozhatnak. A rendelkezések néhány, jogszabályban rögzített eltérést megengedhetnek. Így például kimondhatják, hogy városképi okokból más közúti jelzésekkel össze nem téveszthető egyedi táblák jelölhetik a helyi közösségi közlekedési eszközök megállóit és a taxiállomásokat.
Több uniós tagállamban kialakult gyakorlat átültetésével új jelzőtábla adhat tájékoztatást az út mellett vagy annak közelében lévő egyházi létesítményről. Felirat utalhat a felekezet, vallási közösség és az épület nevére, a szertartások időpontjára. Az információknak különösen olyan idegenforgalmi és üdülőövezetekben lehet jelentősége, ahol az odalátogatók kevesebb helyismerettel rendelkeznek.
5. Nappali menetfény motorkerékpárosoknak
6. Lazább szabályozás helyi forgalmú teherautókra
A KRESZ e-útdíj bevezetéssel egyidejűleg hatályba lépett módosítása megtiltotta a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek átmenő forgalmát az alsóbb rendű úthálózaton. Az üzemeltetési tapasztalatok alapján azonban az előzetesen becsülttől jelentősen elmaradó, kismértékű átterelődés mutatható ki a díjköteles szakaszokról a mellékutakra egyes térségekben. A jogalkotó ezért a helyi kereskedelem és gazdaság élénkítése érdekében a megyén belüli célforgalomban enyhíti a korlátozást. A súlyhatár általánosságban 12 tonnára nő, ezzel gyakorlatilag a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bekerül a kedvezményezettek közé. A pontosabban körülhatárolt tilalom lehetővé teheti, hogy a kijelölt szervek a jelenleginél is hatékonyabban lássák el ellenőrzési feladataikat.
A kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetésre közzétett rendelettervezetben foglaltak végleges elfogadásáról várhatóan egy-két hónapon belül döntés születik. Az új előírások a kihirdetést követő napon lépnek majd hatályba.