Jövőre lesz negyven éves a Polo. Ez idő alatt több mint 14 millió példányban talált gazdára, nem csoda hát, hogy a Volkswagen elég jelentősnek találta ahhoz, hogy a nyáron piacra kerülő modellfrissítés során a Golfból emeljen át megoldásokat a négyméteres városi autóba.
Ahogy két napja már megírtuk, a külső nem változik lényegesen; átrajzolják az első lökhárítót és a hűtőmaszkot, az első ködlámpák közé krómcsíkot illesztenek. A kategóriában elsőként LED-es fényszórók is rendelhetők; hátul új a lökhárító és a lámpatest, a felniválaszték megújul.
Az utastérben vadonatúj műszerek, átrajzolt kormánykerék, friss középkonzol és modernizált kezelőszervek teremtenek új hangulatot.
Minden Polo alapfelszerelésként kapja meg például az ütközés utáni fékrendszert: ez megelőzés helyett a másodlagos sérüléseket hivatott mérsékelni azáltal, hogy a balesetet szenvedett járművön automatikusan aktiválja a fékeket. A rendszer olyan preventív funkciókkal kombinálható, mint a sofőr elbóbiskolását észlelő riasztórendszer, a városi gázolásgátló fékrendszer, vagy az adaptív tempomat.
Fontos feláras újdonság a szabályozható lengéscsillapítás: a Sport Select felfüggesztés kétféle üzemmódot kínál.
A Golf hozománya a moduláris szórakoztató és tájékoztató (infotainment) rendszer; az érintőképernyős fejegység a közelítő ujjat érzékelve dobja fel az addig rejtett opciókat.
Ami a motorokat illeti, új három- és négyhengeres benzinesek jelennek meg a kínálatban. Az 1,0 literes erőforrás 60 vagy 75 lóerős kivitelben lesz kérhető, az 1.2 TSI 90 vagy 110 lóerőt ad le. Megmarad a választékban a hengerlekapcsolásos 1.4 TSI, ám teljesítményét 130 lóerőre növelik. Az eddig dízelmotoros BlueMotion modell bizonyos piacokon 1.0 literes TSI motort kap, 90 lóerővel. A beharangozott Polo GTI 2015-ben érkezik.
A dízelmotorok családjában is van változás: az 1.2 és az 1.6 erőforrások helyére egy 1,4 literes, háromhengeres érkezik, 75 és 90 lóerővel.
A további részletekre márciusban derülhet fény; az autó forgalmazása még az első félévben megkezdődik.