Sokan vissza se néztek, amikor a BMW a legutóbbi modellváltásnál elhagyta a V8-as motorkonfigurációt, és visszatért a klasszikus sorhatos elrendezéshez. Pedig a négyliteres, 420 lóerős nyolchengeresnek is megvoltak a maga elvitathatatlan értékei – hogy mást ne mondjunk, kiváló tuningalapot adott, mint azt az alábbi példa is mutatja.
A G-Power legújabb átalakítókészlete a stúdió szokása szerint egy fél bar túlnyomással dolgozó kompresszorral kezdődik. A bemeneti oldalon nagy légáteresztésű felömlő, versenylégszűrő, alumínium intercoolerház; a motor után titánból épített, a gyárinál 26 kilóval könnyebb kipufogórendszer és versenykatalizátor segíti a teljesítmény felépítését: az eredetinél közel 200 lóerővel erősebb, 615 lóerős a Hurricane 337 motorja, a forgatónyomaték 595 Nm (+195 Nm).
Ennél épített már erősebb autót a G-Power – hogy csak kettőt említsünk, az M3 GTS 650, míg az utcára is vihető versenyautó, az M3 GT2 R 720 lóerőt tudott. Egyikük sem volt azonban gyorsabb a Hurricane 337-esnél, amely az olaszországi Nardo döntött oválpályáján szerette volna megdönteni a szintén a G-Power nevéhez kötődő, 2011-es rekordot (333,1 km/óra). Ez ott egy filléres alkatrész hibája miatt nem sikerült, viszont két nappal később, hazafelé úton (hiszen az autó lábon tette meg az 1500 kilométeres utat), az autópályán sikerült feltornázniuk a műholdas sebességmérőt 337,6 km/órára – éjszaka, forgalomban. Állatok.
A rekord örömére a cég harminc példányban forgalomba bocsátja a csúcstartó autó technológiáját: az alapcsomag 9857 euróba, a kötelező titán kipufogó 4542 euróba kerül – plusz szerelési díj. Ez eddig durván 4,3 millió forintot jelent, feltéve, hogy az ember rendelkezik az átépítés alanyául szolgáló M3-assal.
A képeken látható autó a legelső ebből a harminc példányból. Az ügyfél nem fogta vissza magát: 2445 euróért új futóművet, 4474 euróért 20 colos felniket rendelt, Michelin Pilot Sport abroncsokkal szerelve (2 millió Ft). Mindez azonban aprópénz a fékrendszer árához képest – nagyon helyesen, hiszen ekkora tempóról megállni nagyobb kunszt, mint oda eljutni. Az első, 396 mm-es tárcsákat alkalmazó fékrendszer 8034 euróba (2,4 millió Ft), a 380 mm-es hátsó 5634 euróba (1,7 millió Ft) kerül.
A számla végösszege több mint tízmillió forint, plusz munkadíj. Mindenki döntse el maga, mennyire jutányos ár ez a világ leggyorsabb E92-eséért – vagy más megközelítésben az alábbi videón látható élményért.