Kétféle tengelytávval, háromféle karosszériahosszal (4895-5370 mm), három különböző motorral és prémium felszereltségi csomagokkal lép színre a Mercedes aktuálisan legnagyobb B-kategóriás személyszállító járműve, a nyolcszemélyes V-osztály. 

A Viano helykínálatát az R-osztály fényűzésével elegyítő (és mindkét modellt egyidejűleg leváltó) V-osztály formavilága, különösen az orra, jóval plasztikusabb, játékosabb, mint azt a szögletes furgonoknál megszoktuk; különösen a fényszóró belső LED-sávja és a fölötte domborodó gépházfedél rajzol személyautós jegyeket a járműnek. 
Formájában és technológiájában minden eddiginél közelebb áll a márka személygépkocsijaihoz a Mercedes új kisbusza, a V-osztály. Variálhatósága viszont haszonjárművekhez illő.
V-osztály: Luxusbusz a Mercedestől 89
Ennél még erőteljesebbek a PKW-utalások a beltérben: a vízszintesen osztott, igényes kivitelű műszerfal, a szokásos Comand központi vezérlőt kiegészítő érintőfelület, az automata sebességváltó kormányhoz emelt előválasztó karja, az igényes ajtókárpitok, a központi, lebegő képernyő mind a márka drága szedánjait idézi – a hab a tortán a markáns öltésekkel varrott, bőr(hatású) műszerfal. 
Az első ülések opcióként aktív szellőzéssel szerelhetők fel, felárért több üzemmódban működtethető klímára cserélhetjük az alapkivitelű légkondit. A hátsó sorokon alaphelyzetben két-két önálló, variálható ülést találunk, amelyek két- vagy háromszemélyes üléspadra cserélhetők; a leghátsó pad akár szükségheverővé is alakítható, és természetesen akármit rendel az ember, minden ülés tologatható és kiemelhető. 
V-osztály: Luxusbusz a Mercedestől 90
A csomagtér is a személyautók sokoldalúságát kombinálja a furgonok helykínálatával. A hátsó szélvédő külön felnyitható, és az 50 kilóig terhelhető, kiemelhető kosarakkal szerelt rendszerező révén effektíve két csomagteret alakíthatunk ki. A hatalmas hátfal felárért motoros mozgatással is kérhető. 
Utazni és pakolni tehát nagyszerűnek ígérkezik a V-osztályban, de vezetni sem lesz különösebben rossz, legalábbis az ismertetők szerint. 
Az E- és S-osztályokban bevezetett radar-, kamera- és ultrahang-alapú vezetőtámogató rendszerek komplett megelőző biztonsági védőgyűrűt vonnak az autó köré: van itt kresztábla-felismerés a menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető jelzéssel, fáradtságészlelő berendezés, keresztszél-stabilizátor, sávbantartó és holttérfigyelő asszisztensek, intelligens LED-es fényszóró és adaptív távolságifény-vezérlés. Emellett megrendelhető a közelgő balesetre az autót villámgyorsan felkészítő Pre-Safe rendszer is. 
V-osztály: Luxusbusz a Mercedestől 91
A V-osztály piaci bevezetésekor a 2,1 literes dízelmotor három variánsát kapja meg: a V200 orrában a motor 136 lóerőt és 330 Nm-t mozgósít, a V220 már 163 lóerős, 380 Nm nyomatékkal, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő – a Mercedes szerint ez utóbbi mindenben felveszi a versenyt a régi 3.0 V6 dízellel, kivéve hogy takarékosabb és csendesebb annál. A csúcsmotorhoz alapáras, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó. Személyautós kivitelhez és motorhoz személyautós menetdinamika dukál: a V-osztály hajtáslánca és futóműve több fokozatban állítható; a V250 sport állásban átmenetileg 204 lóerőt és 480 Nm-t ad le. 
A kezdetben csupán közepes méretben (nyújtott, 3200 mm tengelytáv, megnövelt túlnyúlás, 5140 mm teljes hosszúság) kapható modell forgalmazását március elején kezdi meg a Mercedes-Benz; a kompakt, illetve extra hosszú kivitelek a későbbiekben jelennek meg a kínálatban.
Azokat sem hagyja cserben a Mercedes, akik a hagyományos luxusra vágynak: megbízható források szerint visszatérhet a Maybach – no nem önálló márkaként, hanem mint az S-osztály űberluxus kivitele. Részletekért kattints a képre. 

V-osztály: Luxusbusz a Mercedestől 92