Minden évben emberéletek tucatjait lehetne megmenteni, és több millió eurós károkat, illetve költségeket elkerülni, ha a rendőrség képes volna időben és veszélytelenül megállítani az ámokfutókat, a menekülő bűnözőket – hogy az öngyilkos merénylőkről ne is beszéljünk. 

A kerekeket kilyukasztó, esetleg forgásukat hálóval megbénító eszközöket hosszú évek óta használják és fejlesztik a hatóságok, ezekkel van azonban egy komoly probléma: mind hirtelen próbálják megállítani a nagy sebességgel haladó járművet, amivel potenciálisan komolyabb problémát okozhatnak, mintha az autó tovább haladna (kivéve persze az öngyilkos merénylőknél). Az sem mindegy, hogy ezek kizárólag előre telepített helyeken alkalmazhatók, illetve (mobil rendszerek esetén) megkövetelik, hogy a rendőrök a menekülő jármű közvetlen közelébe jussanak.
Ezért most a bűnüldöző technológiai szolgálatok európai hálózata (Enlet) azt vizsgálja, elképzelhető volna-e kidolgozni egy olyan szabványt, illetve eszközrendszert, amelynek segítségével biztonságosan, kiszámíthatóan és célzottan meg lehetne állítani egy konkrét gépkocsit, még mielőtt az tragédiát okozhatna. 
A projekten egy 2014-2020 időintervallumra tervezett munkaprogram részeként dolgoznak az illetékesek. A BBC tudomása szerint egyelőre szó sincs arról, hogy a kormányok akár csak fontolgatnák ilyen berendezések beépítését; egy Enlethez közeli forrás szerint erre az évtized vége előtt aligha kerülhet sor.
Hasonló rendszer fejlesztéséről mi is beszámoltunk a közelmúltban. Maga a technológia egyébként nem ismeretlen, lopásgátlás mellett gyakran alkalmazzák például motorizált gyerekjárművek megállítására, akár automatikusan. Itt azonban nagyobb hatótávolságról történő immobilizálásról volna szó, mégpedig nem egy előre meghatározott, hanem egy tetszőlegesen kiválasztott gépkocsi esetében, ráadásul anélkül, hogy ez hatással volna a körülötte haladó járművekre.