A négykarikás márka teljes középkategóriás modellcsaládját kezelésbe vette az ABT: az Audi A4 szedán, az A5 kupé és a Q5 szabadidőjármű egyaránt részesülhet abban az ‘új generációs’ tuningban, amelynél nem átírni, hanem kidomborítani kívánták az alapmotor – ez esetben egy 2.0 TFSI – alaptulajdonságait.
A gyárilag 225 lóerős, 350 Nm nyomatékú motor erőstő kúráját ezért harminc százalékos izomnövekedésben korlátozták: noha korábban bebizonyították, hogy az 50 százalék sem okoz gondot a cégnek, a problémamentes vezethetőséget szem előtt tartva most megálltak 290 lóerőnél és 420 Nm nyomatéknál.
Persze, teszik hozzá gyorsan, a későbbiekben ez még fokozható, ha a vevőnek úgy tartja kedve. A szerény motortuninghoz visszafogott aerodinamikai csomag tartozik; továbbá új kipufogó, különböző keréktárcsák, fékrendszerek és feljavított futómű is rendelhető az autóhoz – de persze ha mindezt nem szeretné a tisztelt vevő, akkor sem fogják kinézni a szalonból.