Hosszasan tűnődött az Audi, milyen irányba induljon el az A8 fölött: a Q8 szabadidőjármű mellett az A9 gran turismo gondolata is felmerült. A kérdés még nem feltétlenül dőlt el, de egy érv most az előbbi irányába látszik billenteni a mérleg nyelvét: elektromos hajtáslánc beépítésében gondolkodik az Audi, és erre egy SUV alkalmasabb, mint egy többé-kevésbé klasszikus arányokkal (és főleg helykínálattal) rendelkező kupélimuzin. 

Akárhogy is, a cég felsővezetésétől származó információk szerint a következő generációs R8 e-tron elektromos szupersportkupé hajtáslánca kerülhet a luxusautóba. Ennek hatótávolsága a legújabb hírek szerint megközelíti a 600 kilométert. 
Az Audi R8 e-tron villanymotorjai. A Q8-ba kétszer ennyi kellene.
Az Audi R8 e-tron villanymotorjai. A Q8-ba kétszer ennyi kellene.

Az Audi R8 e-tron villanymotorjai. A Q8-ba kétszer ennyi kellene.

Az Audi R8 e-tron villanymotorjai. A Q8-ba kétszer ennyi kellene.


Ha megvalósul az Audi összkerékhajtású villanyautója, kétségkívül különleges modell lesz, ám korántsem egyedülálló: a Tesla Motors ugyanis már közel jár saját szabadidőjárművének, a Model X-nek a piacra bocsátásához. A Range Rover és a Volvo konnektoros hibridjeinek ismeretében hamarosan érdekes fordulatot vehet a luxusterepjárók piaca – noha ez a hamarosan az Audi részéről legkorábban 2017-ben valósulhat meg. 
Az Audi Q8 a következő generációs Audi Q7 padlólemezére épül, és a benzin- és dízelmotoros variánsok mellett konnektoros hibrid kivitelben is kapható lesz. A gyár ígérete szerint az SQ8 modellvariánsról sem feledkezik meg. Az öt- és hétszemélyes kivitelben kapható Q8 sportosabb és drágább lesz, mint a 2014 végén piacra lépő, második generációs Q7.
Nyitóképünkön a 2012-es Audi Crosslane Coupé Concept