Január végén már biztosan lehetett tudni, hogy érkezik, ám több fontos részletre, így az autó külső megjelenésére sem derült fény; most viszont, egy hónappal a világpremier előtt a legtöbb lényeges tudnivalót elárulta parányi sportmodelljéről az Audi. A nyolcvanas évek legendás rali-versenyautójával való névazonosság miatt alaposan fel kell kötnie a gatyáját az Audi S1-nek – igaz, a puszta számokat elnézve úgy tűnik, nem lesz nehéz dolga a sportos városi kisautók leigázásával. 

Az alig négyméteres autó orrába bepasszírozott kétliteres TFSI motor az előzetes várakozásokkal összhangban 231 lóerőt és kőkemény 370 Nm-t ad le: a 250 km/óra végsebesség nem feladat az S1-nek, álló helyzetből százra a háromajtós 5,8, az ötajtós variáns 5,9 másodperc alatt gyorsul – mindezt duplakuplungos technika nélkül, rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóval. Ha unalmas módon vezetjük, előbbi 7,0, utóbbi 7,1 literes átlagfogyasztást ígér. 
Audi S1: a város új királya 1
Audi S1: a város új királya 11
Az S1 sportos hangolású quattro összkerékhajtást kap, kanyarban elektronikus differenciálzár segít beosztani a nyomatékot. A futóművet alaposan átdolgozták, elöl a csapágyakat, hátul a komplett felfüggesztést lecserélték: a csatolt lengőkar helyére négylengőkaros konstrukció került. A lengéscsillapítás állítható; a központi menetdinamikai szabályozóegységen keresztül egyébként nem csak ez, hanem a gázreakciók, valamint az elektronikus klímaberendezés üzeme is módosíthatók. 
A pici autóra nagy kerekek kerülnek: alapkivitelben 17, opcióként 18 colos méretűek a keréktárcsák, így elférnek a túlméretes (elöl 310 mm átmérőjű) fékek. 
Az S-család legkisebb tagja fivéreihez hasonlóan gazdag felszereltséggel lép színre – futja a 9 millió forint körülire becsült vételárból. Alapáras lesz a xenon fényszóró, a LED-es hátsó lámpák, a kombinált bőr-szövet kárpitozású sportülések, a csiszolt acél pedálsor, a digitális klíma, a 6,5 colos, lecsukható színes kijelzős audiorendszer és a Bluetooth-kihangosító. 
Audi S1: a város új királya 12
Az opciós listán többek között fejtámlával egybe épített, Nappa bőrrel húzott, színes betétes S sportülés; színes öltésekkel varrott, vágott aljú bőrkormány; színes légbeömlők és középkonzol szerepel, de kapható kulcs nélküli nyitás és indítás, merevlemezes navigációs rendszer, Bose audi és fedélzeti internet is, wifi-hotspottal.