Pusztán sziluettjéből meg nem mondanánk, hogy BMW, de hisz pontosan ez a lényege: a 4342 mm hosszú, 1,8 méter széles, 155,5 centi magas BMW 2 Active Tourer vadonatúj szerepkörben próbálja meghonosítani a márka értékeit.
Ahhoz képest, hogy a családi buszlimuzinoknál a helykínálat, illetve a belső tér variálhatósága a lényeg, a BMW szűkszavúan nyilatkozik ezekről a lehetőségekről. A 2670 milliméteres tengelytáv a függőleges üléshelyzettel párosítva bőséges helyet ígér, a hátsó üléssor hosszirányban tologatható, háttámlájának dőlésszöge variálható, illetve 4:2:4 arányban dönthető, ami a síkba fektethető első utasüléssel együtt akár 2,4 méteres tárgyak szállítását is lehetővé teszi.
A 468-1510 literes csomagtartó padlója alatt plusz tárolórekeszt találunk, mint ahogy az utastérben is van hová elsuvasztani az apró ketyeréket. Maga a csomagtérajtó motorosan nyílik és csukódik, gombnyomásra vagy lábfejmozgatásra.
Mindez szép, de semmi különös: az egyterűek kategóriáját nem funkcionalitásával kívánja meghódítani a BMW 2 Active Tourer (a számtalan felszereltségi csomag között van sportos és van prémium, de egyetlen családias elnevezésű sem), hanem BMW-ségével. Mármint elsőkerék-hajtású BMW-ségével: a modell három- és négyhengeres motorjainak ugyanis az égvilágon semmi kapcsolata nincs a hátsó tengellyel.
A 218i Active Tourer háromhengeres blokkja eredetileg a BMW i8-ban mutatkozott be, de piaci bevezetése értelemszerűen most és itt kezdődik meg. A másfél literes turbómotor legnagyobb teljesítménye 136 LE, a 220 Nm nyomatéki csúcs már 1250 fordulat/perctől elérhető, túltöltéssel (4250/perc fordulatszámig elérhető lehetőség) átmenetileg 230 Nm-re növelhető. A sima járású háromhengeres 9,3 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, a papír szerinti átlagfogyasztás 4,9 liter/100 km.
A bevezetéskori másik motor egy négyhengeres, kétliteres erőforrás: a BMW 225i Active Tourer 231 lóerős, 350 Nm nyomatékú motorja 6,8 mp alatt gyorsítja százra az 1430 kg saját tömegű járművet (a 218i több mint egy mázsával könnyebb ennél); a végsebesség 235 km/óra, az átlagfogyasztás hat liter. Dízel egyelőre nincs a kínálatban.
A hamarosan érkező 218d Active Tourer orrában az ismert kétliteres, négyhengeres motor dolgozik, 150 lóerővel és 330 Nm nyomatékkal (1750-2250/perc). Százra 8,9 mp alatt gyorsul az autó, az átlagfogyasztás 4,1 liter/100km, a végsebesség 205 km/óra.
A háromhengeres és a dízel alapkivitelben kézi váltóval kerül forgalomba, felárért az előbbihez hat-, az utóbbihoz nyolcfokozatú automata váltó rendelhető. A 225i Active Tourert kizárólag nyolcfokozatú automata sebességváltóval kínálja a BMW. Mindkét automata új fejlesztésű, de hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltós egység; start-stop és vitorlázó (szabadonfutó) funkciókkal; a nyolcfokozatú egység rajtautomatikát is kapott.
Bizony: hiába buszlimuzin, és hiába elöl hajt, a BMW mindent megtesz annak érdekében, hogy az Active Tourert BMW-számba vegye a piac. Ezért mindent kínál hozzá, amit hagyományos konfigurációjú modelljeihez, a változó geometriájú kormánygéptől kezdve a feszesebb, ültetett M-futóművön át az adaptív lengéscsillapításig.
Az ESP elektronikus differenciálzárként is funkcionál, külön üzemmód szolgálja a takarékos közlekedést – utóbbiról a tömegcsökkentést szolgáló, nagyszilárdságú acél, illetve alumínium karosszériaelemek, illetve a kategóriában igen jónak számító, 0,26-os közegellenállási együttható is gondoskodik.
A vezetőtámogató szolgáltatások sora is hosszú, az araszoló kocsisorral lépést tartó, a sáv határait figyelő dugósegéd (0-40 km/h között aktív), gázolást elkerülő robotfék-funkcionalitás, parkolóautomata, a távolsági és tompított világítás között önállóan váltogató, vakításgátló fényszóró, a sebességkorlátozó táblákat felismerő kamerarendszer és még számos egyéb funkció szerepel a listán.
Felárért LED-es fényszóróval is megvásárolható az Active Tourer – most, hogy a BMW i8 fedélzetén hamarosan érkezik a lézerfényszóró, alacsonyabb szinten is elérhetővé teszik a közelmúltban még forradalminak számító technológiát.