Tavaly volt százéves az Aston Martin; talán pont ezért engedték ki a gyeplőt, és értelmezik kicsit szabadabban saját magukat.
„Az N430 a versenypályán tökéletesített izgalmakat ülteti át a közútra, mégpedig elérhető, magával ragadó és hitelesen ‘analóg’ módon” – mondta Ian Minards, az Aston Martin termékfejlesztési osztályának a vezetője, amitől okosabbak ugyan nem lettünk, de az legalább kiderül, hogy a márka vezetősége nagyon lelkesen áll hozzá a fejlesztéshez.
Nincs is miért búslakodni: a kupé és roadster kivitelben egyaránt kapható V8 Vantage N430 nyolchengeres motorja 7300/perc fordulatszámon 436 lóerőt ad le, szemben az alapmodell 426 lóerejével – azaz gyakorlatilag egy Vantage S-ről van szó, amit a szintén verseny-ihletésű variánssal azonos, 4,6 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás, illetve 305 km/óra végsebesség is mutat.
A nagy különbség a Vantage S-sel szemben, hogy az N430 kézi sebességváltóval is kapható, de persze opcióként megvásárolható hozzá a szűken fokozott, rövid végáttételű, hétfokozatú Sportshift II robotváltó is.
Az N430 nem csak erősebb, de szénszálas kompozitokból és kevlárból épített üléseinek és egyedi keréktárcsáinak köszönhetően jó 20 kilóval könnyebb is az alap Vantage-nél. Ehhez versenyfékek, nem különösebben fojtott kipufogórendszer és sportos hangolású futómű társul.
A modell legkülönlegesebb vonása mégis a fényezése: noha az autón alapvetően a fekete és a sötétszürke uralkodik, a vásárlók különböző harsány színekkel dobhatják fel a megjelenést. Ezeket a tónusokat nem véletlenszerűen választották ki, visszaköszön például a CC100 Speedster sajátos színvilága.
Az utastérben szénszálas küszöbborítás, magnézium váltófülek vagy szénszálas váltókar-keret, átdolgozott műszerfal, kontrasztos varrású bőr- vagy Alcantara-kormány, szénszálas műszerfalpanel, fekete pedálsor, feketére eloxált lábtámaszok és kapcsolók, valamint egyedi mintázatú bőrülések teremtenek limitált szériához méltó hangulatot.
Versenyszellem ide vagy oda, az Aston Martin nem kényszeríti méltatlanul puritán környezetbe vásárlóit: számos egyéb extra mellett ezerwattos Bang & Olufsen audiorendszer is rendelhető az autóhoz, szintén markáns színekkel jelölve.
Az N430 első példányai szeptemberben érkeznek meg a márkakereskedésekbe, a hazai piacán 32 millió forint körüli összegért vesztegetett Vantage 8-nál gyakorlatilag említésre sem méltó, durván egymillió forinttal magasabb vételáron.