Az alkusz emlékeztet rá, hogy a biztosítók tavaly év eleje óta 15 százalékos biztosítási adót fizetnek a casco-bevételeik után, így a teljes körű casco átlagdíjainak emelkedése nem meglepő fordulat. Sőt, úgy tűnik, a piaci verseny miatt az adó felét a társaságok át sem hárítják az ügyfelekre.
A cég tapasztalatai szerint a casco-piacon nem tapasztalható a kgfb-piachoz hasonló árverseny. A biztosítók inkább az időszakos akciókkal (például a kgfb-kampány során alkalmazott együttkötési kedvezmény), a szegmentált célcsoportoknak kialakított új termékekkel (például idősebb autókra kidolgozott olcsóbb ajánlatokkal), illetve különféle részbiztosításokkal (minicasco, lopás-, törés-, szélvédő- vagy kátyúbiztosítás stb.) igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket.
Növelhetné a teljes körű casco népszerűségét egy olyan termék piaci bevezetése, amely a gépjármű-használattal arányos díjszabást alkalmaz, így akár év közben is módosulhatna az ügyfél által fizetendő díj annak függvényében,hogy mennyit és hogyan használta az autóját. Ilyen biztosítás azonban egyelőre nincsen a hazai piacon.
A legtöbbet, átlagosan 86 400 forintot új autó vásárlásakor hajlandók fizetni az ügyfelek, de használt autóra kötött új szerződés esetén is 72 300 forint az átlagdíj. A legalacsonyabb díjú cascót az évfordulón szerződést váltó autósok kötik: ők átlagosan 52 900 forintos átlagos éves díj mellett szerződnek a Netrisknél.