Napjaink japán autóiparára nem jellemzőek a kultikus státuszú járművek. A kevesek egyike a Nissan GT-R, amely a Nürburgringen és egyéb helyszíneken elért, istenkísértő teljesítményével, és nem mellesleg vadabbnál vadabb átépítéseivel vívott ki magának elismerést és kiterjedt rajongótábort.
De eddig mintha senkinek nem jutott volna eszébe kabriót építeni az autóból. Ez aligha véletlen: a GT-R nem aranyifjaknak való sportkocsi, hanem konkrét cél elérésére épített, precíz gépezet, és programjába nem fér bele, hogy esztétikai vagy érzelmi megfontolásokból csökkentsék a karosszéria merevségét vagy rontsák légellenállását.
Egyszer mindent el kell azonban kezdeni, és ez esetben a kaliforniai Newport Convertible Engineering vállalta a nyárteremtő fecske szerepét.
Illetve még egyáltalán nem biztos, hogy vállalja: egyelőre elkészítettek néhány grafikát, amelyen az utasok mögötti, áramvonalas kúppal és anélkül egyaránt látható az autó. Összesen háromféle kialakítási lehetőségről van szó (a fentieken túl alighanem bukókerettel kérhető még az autó), és kizárólag megrendelésre dolgoznak – ha tehát a piacnak nem kell, nem lesz GT-R kabrió.