Tavaly, a kupa átszervezésével és a szabályrendszer átalakításával kezdődött meg az a folyamat, amelynek eredményeként az idén Magyarország mellett Ausztriában és Szlovákiában is versenyez majd a mezőny.

Burkus Egon, az immár Suzuki Cup Europe néven futó sorozat promótere szerint a kupa célja eredetileg is a magyar autósport utánpótlás-nevelésének segítése volt, 2010 óta azonban még nagyobb szerepet kapott a tehetséggondozás. A bajnokság az elmúlt nyolc év alatt olyan versenyzőket nevelt ki, akik azóta már rangos nemzetközi versenysorozatokban szerepelnek.

Jó példa erre a túraautó-világbajnokság (WTCC) mezőnyének egyetlen magyar pilótája, Michelisz Norbert, valamint a kamionos Európa-bajnoki sorozatban tavaly összetettben negyedik Kiss Norbert. Újdonság még, hogy az idén már a magyar Suzuki-gyár biztosítja a sorozat technikai hátterét, így az eddig megszokott 1,3 literes motorral ellátott autók mellett már az 1,6-os, 150 lóerős Swift Sporttal is indulhatnak pilóták.

A hét futamból álló Suzuki Cup Europe versenyeit az idén a Hungaroringen, a Pannóniaringen, a Slovakiaringen, a Salzburgringen és a Forma-1-es pályaként az elitkategóriába ebben az évben visszatérő spielbergi Red Bull Ringen bonyolítják le.

(Forrás: MTI)