A Goodyear a 2014-es genfi autószalonon mutatat be intelligens abroncs koncepcióját. Az abroncsba épített mikrochip és a jármű fedélzeti számítógépe közötti közvetlen kapcsolaton keresztül fokozza az autó kanyarodási és fékezési teljesítményét és stabilitását.

Megmondja a gumi, hogyan fékezzen az autó 1
Megmondja a gumi, hogyan fékezzen az autó 9


A rendszer alapját egy akkumulátoros táplálás nélküli mikrochip adja, amelyet a gyártás során építenek be az abroncs anyagába.  A rendszer adatokat küld az abroncsnyomásról, az abroncs hőmérsékletéről a jármű fedélzeti számítógépének, amely alapján az autó központi számítógépes rendszere automatikusan kiigazítja a jármű mozgásának vezérléséhez alkalmazott hosszanti és oldalirányú algoritmusokat, hogy javuljon a vezetési teljesítmény.

Az abroncsból származó adatok alapján rövidül a féktáv az ABS működésbe lépésekor, kanyarodásnál kormányozhatóbbá válik a jármű, javul az oldalirányú stabilitás, és optimálisabban vezérelnek a stabilitás-szabályozó rendszerek.

A vállalat a SportMaxx RT abroncsokba építette be az új megoldást, és pillanatnyilag a rendszer tesztelését végzi, hogy a kereskedelmi forgalomban is elérhetővé váljék a technológia.