Annak fényében, hogy a Chevrolet kivonulófélben van Európából, különösen meglepő az a reklámfilm, amivel szabadidőjárművét igyekszik népszerűsíteni a csokornyakkendős márka. A történet visszafelé pereg az időben, főhőseink – egy nő és kutyája – egyre fiatalabb lesz, együtt járják meg az önállósodás, a csalódás, a szerelem, a felnőtté válás állomásait.
Kettejük mellett állandó szereplő még a Chevy Equinox, a nálunk is kapható Captiva közeli rokona, amely, lám olyan megbízható, hogy mint „legjobb barátod az élet útján” (idézet a film végéről), végig kísérte a főhőst és Maddie-t, a kutyust egész életükön át…
Romantikus naturalizmusa miatt akár még dicsérhetnénk is a filmet – hiszen ha belegondolsz abba, hogy mennyit öregedett a két főszereplő az évek során (jóval többet, mint amit a 2009 óta forgalmazott, második generációs Equinox a valóságban lehetővé tenné), akkor talán az is feltűnik, hogy az első képkockákon nem a páros otthona, hanem egy rozsdamentes eszközökkel berendezett, steril környezet – bizony, egy állatorvosi rendelő látszik a háttérben…
Szóval a film az elmúlást ünnepli, a halál előtt tiszteleg – bátor, férfias hozzáállás, de megkockáztatom, ebben a kontextusban kevesen lesznek, akik a ‘Chevy a legjobb barátod’ ilyetén asszociációja hatására hanyatt-homlok rohannának a márka szalonjaiba. És ezen az sem változtat, hogy a film végén így is, úgy is elbőgi magát az ember.
Nem ez az első Chevrolet reklám, amely más síkon szól hozzánk, mint várnánk. Ott volt a borostás cowboyos, na és az autóval zenélős eposz – neked melyik jön be igazán?