Megismételte svéd sikerét a Volkswagen a 2014-es Mexikó-ralin, ismét kettős győzelmet arattak. Sebastien Ogier mögött Jari-Matti Latvala ért célba. A harmadik helyen – kérdéses módon – Thierry Neuville futott be, megszerezve a Hyundai első dobogós eredményét.
Ogier azonnal az élre állt a hétvégén zajlott háromnapos versenyen, de meg kellett küzdenie a sikerért, miután Mads Östberg (Citroën) tartotta a lépést vele. A fiatal norvéggal izgalmas csatát vívtak, de miután az megütötte a DS3 bal hátsó felfüggesztését és visszacsúszott, Ogier egyedül maradt az élen.
Jari-Matti Latvala a futam előtt vezette a bajnoki pontversenyt, így elsőként kellett rajtolnia, ami murván nagy hátrány. Első nap 40 másodpercet kapott a száraz, meleg körülmények között. Östberg kiesésével örökölte meg a második helyet.
Ogier 22-ből 14 szakaszt megnyert, így megérdemelten győzött, ráadásul a Power Stage-en is a legjobb volt, így az azért járó három bónuszpont is a címvédő világbajnok pontjait gyarapította. Át is vette a vezetést az egyéni világbajnokságban, pontosan három ponttal megelőzve finn csapattársát.„Tökéletes hétvége volt, győzelem a ralin és a Power Stage-en is. Nagyon mérgesen jöttem ide azután, hogy milyen kis hibát vétettem Svédországban. Ez a legjobb módja annak, hogy ismét a győztes útra lépjek a világbajnokságban. Most már ennek a folytatása a célunk” – szögezte le Ogier.
Míg az előző versenyen pont nélkül zártak, ezúttal a dobogó is összejött a Hyundainak, Thierry Neuville lett a harmadik. Sikere azonban kérdéses, miután az utolsó összekötő szakaszon (a pódium után) elfolyt a versenyautó hűtővize. A belga versenyző a harmadik hely mellé kapott 2 literes sörösüvegben lévő folyadékot töltötte az autóba. Elvileg ez külső segítségnek minősülhet, eddig azonban nem óvta meg senki az eredményt.
Elfyn Evans is figyelemreméltó teljesítményt tett le az asztalra első mexikói ralija során. Negyedik helye pályafutása eddigi legjobb eredménye, amelyet persze tökéletes versenyzésének és versenytársai technikai problémáinak köszönhetett. Az ötödik helyezés a cseh Martin Prokopé lett, akit a helyi hős Benito Guerra követ a nagyszerű hatodik helyen.
Chris Atkinson hétvégi bemutatkozása a Hyundaijal nem volt problémamentes, így végül a hetedik helyet csípte meg az ausztrál versenyző. Mikko Hirvonen és Mads Östberg is kiesett autójuk technikai meghibásodása miatt, de a Rally2 szabály értelmében újra visszatértek a versenybe, és végül a nyolcadik és kilencedik helyen értek célba. Az első tízet a WRC2 kategória győztese, az ukrán Jurij Protasov zárja.
Robert Kubicának ez a rali sem igazán jött össze. Ismét esett-kelt a pilóta, látványos fejreállásokat produkálva.
A következő világbajnoki ralira ismét négy hetet kell várnunk, hiszen 2013. április 3-6. között következik a Portugál-rali. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2013-ban Sebastien Ogier ezt a ralit is behúzta, s mostani formáját látva a tendencia folytatódhat a tavaszi portugál utakon.
Ez történt a versenyen:
2014-es Mexikó-rali eredménye:
1. Sebastien Ogier VW 4ó27p41.8mp
2. Jari-Matti Latvala VW +1p12.6mp
3. Thierry Neuville Hyundai +5p28.6mp
4. Elfyn Evans M-Sport Ford +6p49.3mp
5. Martin Prokop Czech Ford +9p54.4mp
6. Benito Guerra M-Sport Ford +12p57.6mp
7. Chris Atkinson Hyundai +15p15.4mp
8. Mikko Hirvonen M-Sport Ford +17p06.8mp
9. Mads Östberg Citroën +25p41.6mp
10. Yuriy Protasov Protasov Ford +28p18.2mp*
A világbajnokság eredménye a Mexikó-rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 63 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 60 pont
3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 32 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 24 pont
5. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 20 pont
6. Bryan Bouffier (FRA) M-Sport WRT 18 pont
7. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 18 pont
8. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 17 pont
9. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 15 pont
10. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 10 pont
11. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 10 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 115 pont
2. Citroën WRT 60 pont
3. M-Sport WRT 40 pont
4. Hyundai WRT 31 pont
5. Volkswagen Motorsport 2 28 pont
6. Jipocar Czech National Team 10 pont