Új rekordot ért el az Audi Hungaria a motorgyártásban. Az elmúlt évben 1 926 636 motor készült, ami mintegy tízezer darabbal haladja meg a 2012-es eredményt. Nap mint nap több mint 8100 darab a termelés, Győrben összesen 35 féle motor készül. A Škoda Rapid Spacebackben tesztelt 86 lóerős 1,2 TSI-től az A8 12 hengeres motorjáig terjed a paletta.
Félmillió TT, 25 millió motor
Tavaly indult az A3 limuzin gyártása az összeszerelő-üzemből teljes autógyárrá bővített győri telephelyen. Az autógyártás ennek megfelelően erősen növekedett, bőven kompenzálva az idén kifutó TT iránt csökkenő érdeklődést. A 2012-es 33 553 helyett az elmúlt évben 42 851 autó készült Győrben.
Két jubileum is jutott az elmúlt évre: novemberben készült el a 25 milliomodik motor és ezt a kétliteres TFSI-t rögtön meg is kapta az ötszázezredik TT. Győr a Volkswagen konszern legnagyobb motorgyára, egyben a világ legnagyobb motorgyártó üzeme, ahol a vállalat eddig összesen 6,735 milliárd eurót, azaz 2101 milliárd forintot fektetett be.Tízezer feletti létszám
2013 végére az Audi munkatársainak száma meghaladta a tízezret, a cég összesen 10 337 embernek utalt munkabért, akik közül 2088-an az elmúlt évben léptek be a győri Audihoz.
Az eredményekről Ingolstadtban halottunk, ahol az Audi igazgatótanácsa is nyilvánosságra hozta a vállalat 2013-as üzleti jelentését. A haszon és profitráta is csökkent, de még így is az árbevétel 10,1 százalékát teszi ki, ami 5,03 milliárd eurót jelent. Átszámítva 1569,4 milliárd forintról van szó, és ez nem a forgalom, hanem a profit.
1 608 048 autóval, 9,5 százalékos bővüléssel az Audi továbbra is második helyen áll a prémiummárkák értékesítési rangsorában, a Mercedes-Benz előtt és a BMW mögött. Európában az Audi a piacvezető prémiummárka 732 278 autóval, Kínában szintén, ahol 21,1 százalékkal több autót adott el, mint 2012-ben. Összesen 491 989 Audit vásároltak a kínaiak. A volumen jelentős részét adják a Q-modellek. Az SUV-kból a cég 2006 óta összesen 1,6 millió darabot értékesített. 2016-ban az aszfaltterepjáró-kínálat a Q1-gyel bővül, amely egy ötajtós városi autó lehet, koncepciójában a Honda HR-V-re emlékeztet.
Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke elmondta: az idei lesz az első év, amikor több autót készítenek a konszern külföldi üzemeiben, mint németországi gyáraiban. Konkrét adatok említése nélkül hozzátette: tavaly a társaság „komoly ütemet diktált”, ennek egyik eredménye, hogy 2016-ra világszerte 14 helyszínen gyártanak majd autókat, a Ducati révén három üzemben pedig motorkerékpárokat.
Közlése szerint 2018-ra éri el a 80 ezres alkalmazotti létszámot a társaság, amely a tavaly márciusban közzétett adatai szerint 2012 végén – ötezer fős növekedéssel – 68,8 ezer embert foglalkoztatott világszerte. A kétmilliós éves gyártási darabszámot 2020-ban teljesítik.