Német lapértesülések szerint új, a Sanderónál is kisebb modellben gondolkodik a Dacia. Az újdonságot ötezer euróért, azaz másfél millió forintért kínálnák, mégsem volna fapados – ami természetesen úgy lehetséges, hogy egy évek óta használt technológiát vetnek be saját márkanév alatt. 

Kézenfekvő a most kifutó Renault Twingo (lent) alkalmazása; a teljesen átalakult szerkezetű, új generációs modell köreit nem zavarná, ha piacon maradna a koros, de nem reménytelenül elavult előd. A Twingo egyetlen 1,2 literes benzinmotorral készül, amely szerepel a Dacia modelljeinek kínálatában is.
Jön a másfél milliós Dacia 1
Jön a másfél milliós Dacia 9
Az árcsökkentésnek egyébként nem a kiforrott technológia és a meglévő gépsorok alkalmazása az egyetlen eszköze: a gyártást várhatóan áthelyezik Oroszországba, ahol az AvtoVAZ üzemeiben hely és olcsó munkaerő is rendelkezésre áll a termeléshez.

Egy fecske, ami nem csinált nyarat

Jön a másfél milliós Dacia 10


Ha megvalósul, a Twingo-utód nem a legelső kisautó lesz a Dacia márka történetében: a Dacia 500 Lăstun (magyarul: molnárfecske) egy 1988 és 1991 között gyártott, 2,95 méter hosszú autócska volt, 590 kg menetkész tömeggel és egy 23 lóerős, léghűtéses, félliteres kéthengeressel. Amellett, hogy annak idején a keleti piacokon nem mutatkozott kereslet a második, harmadik autó iránt, a technológia sem kedvezett a Lăstun túlélésének: motorja karburátorhibák miatt rendkívül torkos volt, így mindössze három év után a süllyesztőben végezte a modell.


KÍVÁNCSI, MI ZAJLIK AZ ÉVADNYITÓ FORMA-1 AUSZTRÁL NAGYDÍJON? KATTINTSON A KÉPRE A LEGFRISSEBB HÍREKÉRT!

Jön a másfél milliós Dacia 11