A jelenlegi öt padlólemez helyébe mindössze kettő lép majd a BMW-nél, mondta el az Automotive News Europe-nak Herbert Diess, a márka kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója. Bármilyen furcsán hangzik, ezt a nagyfokú egyszerűsítést azért hajtják végre, hogy jelentős mértékben kibővíthessék modellkínálatukat: „Hatalmas számban érkeznek hamarosan új modelljeink, és ezt a fejlesztést külön-külön padlólemezekkel nem lehetne gazdaságosan végrehajtani.”
Összemossa modellcsaládjait a BMW
A Mercedes is hasonló utakon jár
Azonos alapokra építheti a jövőben szabadidőjárműveit, sportkupéit és luxuslimuzinjait a bajor autógyártó. Mindössze két platformot tartanak meg a jelenlegi ötből: egyet a front-, egy másikat a farhajtásos modelleknek.
A két megmaradó platform az első-, illetve a hátsókerék-hajtású modelleket szolgálja majd ki. Előbbiek között ott lesznek a MINI modelljei is, ám Diess állítja, az egyes modellek vezethetősége és egyéb jellemzői teljesen eltérőek és egyediek lesznek.
Csupán két termékcsoport marad ki a nagy közösködésből: az egyelőre kéttagú i-család (i3 elektromos és i8 konnektoros hibrid), valamint a Rolls-Royce, amely komplett architektúrát nem, csupán alkatrészeket vesz át a márka prémium hátsókerék-hajtású modelljeitől. Az egyszerűsítés a már említett költségcsökkentés mellett rendkívüli mértékben felgyorsítja a fejlesztést, valamint javítja az általános minőségi színvonalat.
Ugyanez a terve a Mercedesnek, amely a mostani kilenc padlólemezéből csupán négyet szeretne megtartani: egyet-egyet az első-, illetve hátsókerék-hajtású modellekhez, a szabadidőjárművekhez, valamint a sportautókhoz. A BMW a jelek szerint ezt a három utóbbi kategóriát is egy kalap alá veszi.