A Volkswagen-csoport a héten kiadta éves jelentését, és ebből érdekes statisztikai adatok derültek ki. A nehéz haszonjárművektől a sportmotorkerékpárokig tizenkét márkát tömörítő konszern teljes globális árbevétele 2,2 százalékkal nőtt, elérte a 197 milliárd eurót (61 464 milliárd Ft). Voltak márkák, amelyek árbevétele csökkent – ilyen volt maga a Volkswagen, a Škoda vagy az MAN -, volt, amelyiknek nőtt, de ezzel csak a veszteségei csökkentek (SEAT), és akadt, amelyik kisebb-nagyobb léptékű növekedést volt képes regisztrálni.
Tudod, mennyit keres egy autón a Porsche?!
Ingyen Golf minden 911 után
Nem kevesebb, mint 18 százalékos haszonkulccsal üzemel a Porsche. Ezzel alighanem a világ legjövedelmezőbb autógyártója.
Ilyen volt a Porsche, amely mintegy 150 százalékkal növelte eladásait (62 ezerről 155 ezer darabra), árbevétele pedig ezzel egyidejűleg 5,88 milliárd euróról 14,33 milliárdra (4470 milliárd Ft) emelkedett. A 911 ötvenedik évében a márka minden modellje kiemelkedően teljesített (a megújult Boxster/Cayman családból például négyszer annyi fogyott, mint 2012-ben), így az év végével az árbevétel-arányos működési eredmény a tavalyi, eleve brutális 16,0 százalékról 18,0-ra nőtt.
Noha az eladások közel felét a viszonylag megfizethető, 59 ezer eurónál induló, de akár 151 ezerbe is kerülő (18-47 millió Ft) Cayenne luxusterepjáró teszi ki, akad itt bőven 911 (90-210 000 euró; 28-66 millió Ft) és Panamera (83-198 000 euró; 26-62 millió Ft) is, ráadásul előre eladtak 35 darabot a 770 (sportcsomaggal 840) ezer euróba, azaz kb. negyedmilliárd forintba kerülő 918 Spyderből.
Nem is az a csoda, hogy a Porsche egy autója átlagosan 92 400 euróba (28,8 millió Ft) került, hanem hogy ezen ismét csak átlagosan 16 640 eurót, azaz autónként 5,2 millió forintot keresett a márka. Ez alulról súrolja a konszern etalonmodelljének, a Volkswagen Golfnak a vételárát.
A konszern második legjövedelmezőbb márkája egyébként az Audi, amely a Lamborghini és Ducati márkákat is tömörítve 10,1 százalékos árbevétel-arányos működési eredménnyel zárta az évet. A Bentley 10, a Scania 9,4 százalékot keresett minden eladott járművén; ezzel szemben a SEAT -2,2 százalékon zárta az évet, ami még mindig jobb, mint a 2012-es eredmény (-2,4%)
* A cikkben feltüntetett eurós árak németországi árak. A HUF árak nem a magyarországi árakat, hanem a német árak 312 Ft/euró árfolyamon átszámított értékét tükrözik.