A tavalyi évben 920 800 autót adott el a Škoda; közel húszezerrel kevesebbet, mint 2012-ben. A Citigo kivételével minden modellnek estek az eladásai; az Octavia esetében a modellváltás miatti lelassulás okozta az ötvenezres visszalépést. A városi törpe eladásai 50 százalékkal nőttek (45 000 db), a helyzeten a Rapid szépített, 103 800 darabbal.
A visszaesés így is bolhacsípés csupán: hiszen ez volt a márka történetének második legsikeresebb éve, és mivel közben az európai piac nagyobb mértékben zsugorodott, Nyugat-Európában 3,0-ról 3,2 százalékra növelték piacrészüket; ez az arány Kelet-Európában megközelítette a 4 százalékot, a hazai cseh piacon pedig elérte a 19-et. Ráadásul jól indult 2014, a márka januárja erősebb volt, mint valaha.
Ennél fontosabb azonban, hogy mostantól a Škoda átvált egy érzelemdúsabb formanyelvre (ld. VisionC), és megerősíti exportpiaci jelenlétét. Ez elsősorban a kínai (227 000 db. autó, 2012: 235 700) és az orosz (87 500 vs. 99 100 eladott autó) piacokat jelenti: a távol-keleti gigapiacon idén tavasszal indul be az új Octavia gyártása, a cég oroszországi üzemében pedig már néhány hete gyártják a Rapidot.
Ami az új modelleket illeti, idén jönnek a korábban beharangozott Octavia Scout és G-TEC (CNG) modellek. Ősszel érkezik a vadonatúj Fabia – jól is teszi, mert a jelenlegi modell a 2012-es 240 ezer helyett tavaly csupán 202 ezer példányban kelt el. A Superb és a Yeti faceliftje kapcsán kibővített kvasiny-i üzemben hamarosan megkezdődik egy vadonatúj modell gyártása – ez vélhetően a pletykákban csak Snowman (hóember) néven emlegetett, a Yeti fölé pozicionált szabadidőjármű lesz.
A Škoda évente két modellújdonság bevezetését tervezi a következő években, egészen addig, amíg el nem érik a másfél milliós éves darabszámot. Ezek között ott lesz a harmadik generációs Superb is, amely 2015 végén lép piacra.