A 45 AMG típusjelű motor a világ legnagyobb fajlagos teljesítményű, sorozatgyártású négyhengerese, 360 lóerejével több mint megnyugtató erőfölényt biztosít a Mercedes-Benz fronthajtású (de AMG-kivitelében szerencsére összkerekesként kínált) modellcsaládjának A, CLA és GLA típusaihoz. 

De mit csináljon az, akinek ennyi sem elég? 
Például csörögjön oda a német Posaidonhoz (nem elírás, vagy legalábbis nem mi írtuk el), ők rögtön három megoldást is tudnak a bajára. Első lépcsőben 385 lóerőt és 485 Nm nyomatékot kínálnak – maga a műhely egyébként azt javasolja, hogy a vevők maradjanak meg ezen a szinten, mivel az 500 Nm fölötti nyomaték károsíthatja a motor egyes alkatrészeit. 
Háromlépcsős tuningprogramot kínál az AMG négyhengeres turbómotorjához a Posaidon. A csúcskivitel 445 lóerőt szabadít az aszfaltra.
Az aszfalttengerek istene 23
Mivel azonban az ember makacs és önfejű lény, a Posaidon pedig a piacról él, további két teljesítményszinten is elkészítette tuningcsomagját. A másodikban 405 lóerő és 490 Nm a vállalkozó kedvű ügyfél jutalma, a harmadik, végső fázisban pedig 445 lóerő és 535 Nm mozgatja meg virgonc módon a könnyű, kompakt karosszériát. 
Mindhárom tuningpakknak része a végsebesség-korlátozás feloldása – ezt egyébként önmagában is kérheti a kliens, 1500 euró (kb. 470 000 Ft) ellenében. Ez egyben azt is jelenti, hogy a legmagasabb szinten már súrolja a 300 km/órát az autó végsebessége; persze ehhez megfelelő abroncsokra is szükség van. 
A teljesítménynövelést minden esetben kizárólag a motorvezérlés módosításával éri el a cég. Jövőre érkezik a kipufogócsere, változtatható hangzást biztosító szeleppel vagy anélkül. 
Az aszfalttengerek istene 24
Apró, átmeneti szépséghiba, hogy a tuningcsomagok jelenleg még nem rendelkeznek TÜV tanúsítvánnyal; az első fázis bevizsgálása folyamatban van, és bizonyára hamarosan sorra kerül a többi is.